Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettpreventivmedel
Läst 4708 ggr
[Qimsid]
0

Sälja cerazette?

Kan man sälja p-piller om man inte längre behöver dem eller är det olagligt? Jag ska nämligen byta till minipiller och har rätt många kartor kvar av cerazette, oöppnade såklart.

Xristina
0

Tror att all vidareförsäljning av sånt är olagligt.

Fridaaaa
0

Man får inte sälja sånt som finns på recept som man plockat ut, nej :)

cerazett är ju mini-piller? menar du att du ska byta till annan sort?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

ElmerKrudd
0

Du lämnar in gamla mediciner, eller mediciner du ej längre använder, till apoteket. Och nej, du får inte sälja dom :)

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

gulzebra
2

Det får du inte nej. Men ärligt talat, hade jag känt nån som jag vet knaprar Cerazette redan så hade jag skitit fullständigt i vad lagboken säger och sålt ändå. Det är ju inte dödsknark direkt :P

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

[Qimsid]
0

Någon här som råkar knapra dem och inte vill slösa pengar på apoteket? hömdidöm…

Fridaaaa
0

#5 Jag har precis börjat med dem :)

[Qimsid]
1

#2 Cerazette är ett östrogenfritt p-piller inte minipiller, det är andra sorter.

Fridaaaa
1

#7 Det räknas till mini-piller :)

[Tilde]
0

Jag hade gärna köpt om det inte är dyrt med frakt. Flört höhö

[Qimsid]
0

Det väger ju inte så mycket så tippar att frakten inte går på mer än typ 15 kr kanske? :O

[Tilde]
0

#10 Jag bor ju i Danmark, så det blir ju en liten extrasumma på den vanliga frakten. Men för hur många månader har du? :)

[Qimsid]
0

Jag kollade på postens hemsida, under 100 gram 24 kr annars 48 kr! Jag har 10 kartor ungefär!

[Tilde]
0

#12 Super! :) Vad blir det totalt då? xD

[Qimsid]
1

Tar o skickar med. till dig privat =)