Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: menscykeln-och-mensskydd
Läst 3011 ggr
SimsBrooke
0

Känner mina ägglossningar väldigt väl..

Är det bara jag eller finns det fler som känner av sina ägglossningar väl? 

Jag brukar oftast känna av min ägglossning på höger sida, men just nu har jag nästan på båda samtidigt. Men jag känner mer på vänster sida. Jag äter cerazette. Är det något man kan göra mot smärtan för det här är olidligt.

Funkar det att ta typ Alvedon eller nått sånt?  

Visste inte vart jag skulle lägga inlägget.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Lia
0

Jag får alltid jätteont av det, och då är en Voltaren plus två Panodil bra. Man får ofta ont vid mens, och det beror ju på att slemhinnorna gått sönder. Här är det samma princip. När ägget lossnar så kan man få ett litet sår, och för vissa lite känsligare så känns eller smärtar det. Det är ju ingen fara att äta tabletterna, och just den här kombinationen är bra mot all mensproblematik. Man kan annars ta en (Voltaren, diklofenak, ibumetin eller ipren) plus två st (Panodil eller Alvedon). Det är ju också viktigt att komma ihåg att du inte får ta två stycken av samma i den första gruppen, för då slår de bara ut varandra och fungerar inte. Plus att det inte är nyttigt för kroppen. Hoppas det går bra :-)

[WickedAlly]
0

Värme tycker jag fungerar också, i form av ett varmt bad eller vetekudde.

Lia
0

Nu såg jag förresten att du åt piller, och det gör mig lite fundersam. Äter man dem så ska ägglossningen upphöra. Du kanske ska kolla upp det hos gynekologen?

Åsa S
0

Jo låter väldigt konstigt eftersom medlet i cerazette hämmar ägglossning så funkar medlet ska man inte ha några ägglossningar alls.

Magont brukar dock vara en av biverkningarna kanske är något sånt du har??

SimsBrooke
0

Jag tar inte mina cerazette direkt samma tid så kanske har något med det och göra ? Min mens uteblir helt och hållet.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

PogoPedagog
0

Ägglossningen uteblir väl inte för alla med Cerazette. Har för mig att Cerazette fungerAR i första hand genom att slemmet i slidan/livmodertappen blir ogenomträngligt.

Lia
0

99 % blir av med sin ägglossning. Och får man ingen mens så beror det ju på att man inte har äl. Inte att man tar det på olika tider. Då kan det snarare vara så att du möjligen inte tål pillret.