Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettgynekologsnack
Läst 6195 ggr
Anonym
0

Återkommande slidkatarr

Jag har problem med Bakteriell vaginos som återkommer hela tiden. Går till läkare och får antibiotika, det är bra ett tag sen återkommer det igen, och så är hjulet igång!

Detta är tydligen ganska så vanligt, men vad kan man göra för att bryta cirkeln? Lufta, inte tvätta för mycket och skippa dåliga tvålar mm vet jag redan.

Problemen började efter en medicin som påverkade slemhinnorna, men den har jag slutat med för länge sen, men kroppen återhämtar sig inte! Slemhinnorna är så fruktansvärt sköra, jag blir knäpp.

[silkesnosen]
0

Hm har du testat vagiatorier med mjölksyrebakterier, då antibiotika slår ut de "goda" bakterierna?

Anonym
0

nej, vad heter dessa? finns det receptfritt på apoteket? har bara hittat nån kräm, men vagitorier skulle vara bekvämare.

[silkesnosen]
0

Vivag, använder jag under mensen för att se till att Svamp inte blossar upp, men man får rengöra lite sen, då det kan bli lite grynigt, finns fler varianter receptfritt!

hulahulla
4

Hej!

Jag drar upp en gammal tråd.. Jag har också en envis slidkatarr som vägrar lämna min kropp! Kör med lactal gel som finns på apoteket, men så fort jag kört en kur så kommer det tillbaks igen :( Det blir väldigt dyrt att köpa dessa tuber för att vara frisk några dagar.. Men vad gör man inte för att vara luktfri för en stund!?

Finns det någon huskur eller tips vad man kan göra? Är det samma som med Svamp att denna infektion växer pga. socker o kolhydrater??

Antibiotika är uteslutet då det ger mig värre underlivssmärta..