Bubbel i "magen"
Idag fick jag den konstigaste känslan av "bubblor" i magen. Fast det är inte riktigt i magen för det är ungefär vid troskanten och under! Man har väl inga tarmar där? Är rädd för att det ska vara "bebisbubbel" men å andra sidan äter jag ju p-piller (vet att det inte är 100% säkert, men ändå). 
Vill verkligen inte ha barn nu, men när man kan känna sparkar är det väl ändå för sent för abort? Aaah blir helt nojig! Kan det vara något annat, så som tarmar eller liknande?
Det är antagligen tarmarna, men är du orolig så gör ett grav-test! Ja, det är ett fasa tjatande om gravtest, men det är det enda sättet att utesluta.
För egen del får jag sånt bubbel, just vid troskanten, om jag ätit choklad av misstag. Sen kaikar magen ihop o jag tillbringar resten av dan på dass. Inte så skoj, men bättre än graviditet.
I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet
#1 Jo jag får nog det, för säkerhetsskull! Grejen är ju bara det att jag knappt har ätit något idag och inget som jag inte brukar äta. Tarmarna brukar jag även känna längre upp annars! Det här var mer som ett pirr i magen, eller hur man nu ska förklara - och jag känner det nästan hela tiden (med jämna mellanrum)!
Låter inge kul :(
Frågan är bara om jag borde berätta för sambon om det så han vet att jag testar mig eller inte… Vi vill INTE ha barn såhär tidigt… men det är nog bättre att låta honom veta innan istället för "hej, du ska bli pappa!" eller liknande sen. 
*rörigt inlägg*
Funderar nu på om det inte bara är muskelryckningar xD Kände nämligen liknande bubblor i sidan över höftbenet (alltså väldigt på sidan av kroppen). Typiskt att man ska bli så nojig. 
Hej! Har själv haft "bubblandet" i magen, just där du beskriver. Vet inte riktigt vad det beror på, men gravid var jag inte iallafall :) Jag var också väldigt orolig över att det kanske kunde varit "bebisbubbel", men när jag gick och oroade mig tyckte jag det bubblade ännu mer, haha.
Tror inte det är något du behöver bekymra dig om, kan som sagt bero på om du ätit något opassligt, muskelryckningar, stress…
Men blir du riktit orolig är det bara att ta ett gravtest!
#4 Tack, det var lugnande ord i alla fall :) Det var säkert inget mer än muskelryck då. Brukar få det på de konstigaste ställena, haha
Ja, bra att det bara är muskelryck! Jag tycker att "bebisbubbel" inte är så mycket bubbel, utan mer smärtsamt x)
Så får jag vid stress. Vid stress har kroppen svårt att ta upp magnesium och magnesiumbrist orsakar i sin tur både mer stress men även just muskelryckningar (på alla möjliga och omöjliga ställen). Jag får ofta muskelryckningar vid ögat, på rumpan, på magen, på sidan av magen m.m. ;P
Magnesiutabletter finns att köpa på apoteket, men bättre finns på träningsaffärer och andra ställen som säljer kosttillskott. Har det gått så långt att man får muskelryckningar så bör man äta flera hundra mg, på apoteket finns det 300mg men för samma prislap får du 500mg på tränings/kosttillskottaffärer.
Jag tycker att magnesiumtillskott hjälper jättebra, värt att testa och det är inte farligt dyrt och absolut ingen fara att äta i "onödan".
Medarbetare på westernridning.ifokus
#7 Tack för tipset! :) Får testa det.