Gömda, Asyl... - Mia Eriksson & Liza Marklund
Jag hade tänkt fråga vad ni tror om böckerna ''Gömda'', ''Asyl'' och dom andra böckerna av Liza Marklund och ''Mia Eriksson''
Tror ni att böckerna är sanna eller tror ni dom är till mest del falska? Skulle vara kul o höra vad ni tycker!
Själv vet jag faktiskt inte, svårt att veta… Jag tycker iallafall att böckerna är bra o spännande. Men det kan nog vara så att det mesta i böckerna aldrig har hänt utan att bara en del är sant.
(visste inte vart jag skulle lägga denna tråd, men jag tänkte att många kvinnor har läst dessa böcker. Så valde att lägga den hos Kvinna iFokus, hoppas det är okej!)
Läste dem när jag var 12-13 och det stod väl i böckerna eller på baksidan att de är baserade på sanna händelser och skriven ihop med en kvinna som gick igenom liknande händelser som i boken. Men det betyder ju endast att författaren har tagit inspiration och kan ha hittat på massor också. :P
Har läst både Gömda, Asyl, Mias hemlighet och Emma - Mias dotter. Tycker böckerna är otroligt bra, spännande och helt otroliga! :)
Svårt att veta ifall de är sanna eller falska, jag vill på något sätt tro att dom är sanna då det är en sån gripande historia. Men som sagt, man vet ju aldrig hur mycket som faktiskt ä påhittat för att locka läsare :)
Just nu läser jag boken "Sanningen om Gömda" där de pratar med många av de inblandade i böckerna. Otroligt spännande läsning även där och att få ta del av andras versioner av vad som faktiskt har hänt. Men blir väldigt förvirrad då man inte riktigt vet vilka av böckerna man faktiskt ska lita till. Man vet ju inte om denna bok är sann eller falsk heller. :)
Men helt klart är att alla dessa böcker är otroligt spännande och otroligt gripande!
• SaraFag • Medarbetare på adopterade.ifokus •