Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: menscykeln-och-mensskydd
Läst 3627 ggr
[Kiwizen]
0

Hjälp mig akuut.

Är riktigt rädd. Folk har skrämt upp mig som tusan, jag har varit ihop med min kille i två år, kört med kondom bra 2013.

Jag har haft kommande och gående värk (som mensvärk fast svagare) som gått över,och min mens är snart en vecka för senad. Jag hade mens för snart 4 veckor sedan. Jag får panik snart, är bara 16 år och vill verkligen inte vara gravid, är skit rädd för saker som gör ont = abort… Jag vill inte och mår riktigt dåligt, ska ta ETT test ikväll..

Vad ska jag göra?! Panik här………

Karmatarerskanise
0

Har kondomerna varit hela genom hela samlaget så ska du inte vara gravid.

[Kiwizen]
0

Dem har varit hela några gånger har vi tagit på när vi haft sex liiite lite.. Asså du vet man gärna glömmer bort, men vi kommer oftast på det liksom ganska snabbt, och har aldrig varit gravid innan och vi körde utan kondom mycket mer förr…

Men varför kan man då ha värk nere i magen som går över och varför kommer liksom inte min mens?!:'( Gråter till och från, skrattar,grååter och kan skratta igen.

Karmatarerskanise
9

Är du orolig så gå och kolla dig.

Låter dock konstigt att ni haft oskyddat samlag om du inte vill bli gravid. Oansvarigt faktiskt.

[Kiwizen]
2

Dagens ungdommar

Karmatarerskanise
8

#4 ?

Med sex kommer ansvar.

[Kiwizen]
0

Lite sent och ta det nu.

Karmatarerskanise
5

Inte mindre sant för det.

Men jag hoppas du inte är gravid och att ni efter detta alltid tänker på skydd.

Exxozzie
2

Du kan ju ha ont i magen för att du är orolig. Samma sak med utesluten mens - du oroar dig.

Men ta ett grav-test så fort du kan. Om du nu skulle vara gravid är det lättare att göra abort tidigt men hoppas att du inte är det. :)

Risken för att du blivit gravid tror jag är ganska liten om han inte kommit i dig, om jag har fattat rätt?

Karmatarerskanise
9

8 glöm inte försatsen. Den märker man inte av.

Timmorn
1

Ofta kan mensen bli försenad för att man går runt och stressar sönder sig.

Första gången jag skulle köpa gravidtest så höll jag på och dö av nervositet xD Då var jag väl 18 och käkade ppiller.

Äter ppiller gör jag fortfarande men får fortfarande för mig att jag är gravid ibland. Så helt ärligt, köp ett graviditetstest med 2 test. Ta testet är du gravid så är du, då tar du det beslutet efteråt, en sak i taget.Och annars har du ett hemma om du skulle bli stressad och tro att du är gravid igen. På ungdomsmottagningen gör du det gratis men där måste du ta testet där, du kan inte få det och göra det hemma. Så för mig som är privat så ville jag göra det hemma.

Nummer 2, testa inte ens litegranna igen. Det kan hända. Och det är verkligen inte värt all den där oron som kommer med. Jag testade också det andra året jag var tillsammans med min pojkvän, var supernoga torkade av den innan han körde in den. Men så jäkla dumt för det kan händå ändå och oron var verkligen inte värt det.

Det finns så många andra preventivmedel som du kan använda. Kondom är asbra, spec mot könssjukdomar men om du bara ska testa lite utan så är det lika bra att gardera dig med piller, stav, ring eller annat.

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

[Kiwizen]
3

TAck för svaret :D JAg har nu fått min mens så allt är som det ska:D

Karmatarerskanise
2

Vilken tur.

Exxozzie
2

#9 Det gjorde jag inte. Det var därför jag skrev som jag skrev.

probiotica
1

Skönt att höra att allt är i sin ordning. Som föregående talare skrev att man kan få utesluten mens bara för att man oroar sig.

Om du inte vill bli gravid och kondomen kan glömas bort så föreslår jag att du äter p-piller ja om du har stadigt förhållande vill säga. Jag menar det gör ju inget om du skulle både äta p-piller och köra kondom då är du riktigt säker på att du inte blir gravid.

Skönt som sagt att du inte behöver oroa dig=) Lätt att vara efter klok.

Sköt om dig nu!

[Kiwizen]
1

Tack så myycket, samma dag som jag fick mensen började jag med yasaminella eller vad de hette haha ;D tack, detsamma :DSkrattande