Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: preventivmedel
Läst 12867 ggr
[_annaH]
0

Gråter mycket helt plötsligt

Sen jag flytta hemifrån så har jag haft en enorm saknad efter min familj, men inte tänkt på det så mycket utan vart mer positiv tack vare min kära pojkvän.

För 3mån sen började jag med mina ppiller cilest och är på sista kartan å skjuter upp mensen, problemet är att nu har jag börjat gråta jätte mycket på kvällarna, så fort jag lägger mig i sängen så börjar jag gråta. Jag hinner knappt gå in i sovrummet innan tårarna kommer vilket gör att jag inte vill gå och sova längre. 

Kan det ha något med ppillerna o göra att jag gråter så mycket?

CelsiusT
0

Ett vanligt symtom på p-piller är att man kan bli nedstämd och även deprimerad. Det låter helt klart som om ditt problem skulle kunna hänga ihop med p-pillrena. Antar att du äter dom som preventivmedel och då kan det vara en idé att prova en annan sort eller till och med prova ett helt annat preventivmedel om det är jobbigt för dig med måendet. Ibland får man prova runt lite och testa olika sorter tills man hittar en sort som passar ens kropp Ibland kan det gå över efter några månader, men det är upp till en själv om man orkar härda ut och se vad det blir av det med tiden eller om man vill göra något åt det direkt.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Cochon
0

Jag har P-stav sedan en månad tillbaka och jag är ingen som brukar gråta, men för typ en vecka sedan blev jag bara jävligt deprimerad och efter ett tag brast jag ut i gråt. Det konstiga var att jag var inte ledsen för att …. (någonting), utan BARA ledsen, inte av någon anledning jag bara grät. Väldigt konstigt, men efter ett tag blev jag på bättre humör, och jag är ganska säker på att den gråtattaacken kom pågrund av staven.
Låter som att pillerna kan vara tjuven i detta fallet. ;(

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

[_annaH]
0

Misstänkte pillerna =( har ätit neovletta förut och hade rejäla humörsvängningar och mådde jätte dåligt, så jag slutade med dom. Sambon o jag har kört oskyddat hela vårt förhållande och tröttna på att när mensen va sen så misstänkte man graviditet. Så tänkte börja med ppiller igen och testade dessa då, men verkar som att jag får testa något annat prev.medel, eller så struntar jag i något preventivmedel alls..

Sambon blir ju helt förstörd på kvällarna när jag gråter hysteriskt, försöker prata om något som gör mig glad. Vilket funkar men säger han något fel så brister jag ut i gråt igen haha. Stackarn som får stå ut med mig!

CelsiusT
0

#2 Det är det som är så tokigt. SÅ var det för mig också. Man är inte ledsen för något som går att sätta fingret på, det är bara känslor. Det är så typiskt när det är kemin i kroppen, och inte den yttre påverken, som är orsak.

#3 Har precis samma problem som dig. Mensen blir ju sen dessutom bara av att man vet att man kör oskyddat. Fast här gör det ju inte så mycket om det skulle bli något. Men det känns ändå jobbigt att ha det där hängande över sig hela tiden.

Medarbetare på westernridning.ifokus

TheGeneralIdea
0

Jag käner igen mig enormt mycket i det du säger; hade precis samma problem. Jag mådde dåligt när jag tog Neovletta och bytte till Yaz. Dessa gjorde att jag grät på kvällarna ett tag men det har gått över nu och funkar jättebra. Dock är det ju debatt om den generationens p-piller nu om att de kan ge blodpropp så ska väl byta till minipiller istället. Jag rekomenderar att du som sagt byter till något annat eller hoppas att det går över efter ett tag. Vitaminer kan också göra att man blir piggare och gladare, speciallt D-vitamin. :)

Timmorn
0

Gå för guds skull inte utan skydd för att du inte tål pillrena >.< Kondom kanske inte är det roligaste, men 1000 gånger bättre än oplanerad graviditet.

Har själv cilest och de fungerar för mig men min tjejkompis började gråta mycket mer, men nu i efterhand så tycker hon att hon överdrev och att hon kanske borde gjort slut med pojkvännen tidigare än vad hon gjorde…
Att flytta hemifrån är ju faktiskt en stor omställning, så det kan mycket väl vara det också? Prata ändå med de på ungdomsmottagningen för de har ju koll, men kan ju vara chockerande för kropp och själ att flytta hemifrån för första gången också.Men om du märkte skillnad i beteende med neovletta så kan det ju mycket väl vara det med cilest också…

Det finns ju dessutom andra saker än kondom och ppiller, det allra nyaste är ju en pdator- googla jag tror det heter så, men det kostar ett par tusen men å andra sidan får man heller inga biverkningar alls. då använder man inget preventivmedel utan har för mig att man undviker att ha sex de dagarna då datorn anser att du har hög chans att bli gravid eller något sådant. Och om man skulle vilja ha sex de dagarna ändå kan man ju använda kondom de dagarna typ.

P ring, p stav osv finns ju också, pstaven ger ju mindre än pillrena men tror man skulle byta och käka cerazette innan och se om det fungerade enligt min ungdomsmottagning.

Men det finns ju i alla fall en massa olika alternativ :)

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

[Tilde]
0

Jag får också humörsvängningar, förmodligen av mina piller (Cerazette). Kommer då och då, inte så ofta… men då börjar jag gråta helt utan anledning och vill bara ligga i soffan hela dagen framför film eller liknande. :P Hade aldrig PMS innan.

[[AcsJulia]]
1

Jag förstår inte varför inte fler testar P-ring? Det är säkrare än piller (skyddar även vid diarré) och ger en jämn hormondosering. Själv har jag inte upplevt några problem alls under de 8 månader jag haft det! :) Vissa kan tycka att den är i vägen under sex, men man kan plocka ut den och lägga i ett glas med kallvatten och sätta i efteråt igen (den kan vara ute 3 timmar totalt under ett dygn utan att skyddet påverkas). Kan vara värt att tänka på om man har svårt för piller! :D