Artikelförfattare sökes!
Hej!
Vi inne på gravid iFokus söker efter en artikelförfattare. Artikeln ska handla om amning och du ska skriva utifrån dig själv. Eller snarare att inte lyckas amma. Uppdraget passar dig som var och fortfarande är positivt inställd till amning men av någon anledning funkade det inte riktigt för dig och din bebis. Vi vill läsa om hur du kände, vad fick du för stöd? Både inom barnavården och privat. Hur reagerade folk i din omgivning med att det inte funkade? För många känns det självklart att amma i början, medan andra inte vill göra det alls. Men det är positiviteten i problemet vi söker!
Skicka ett PM till mig och beskriv lite kort hur du tänker.
/Christine
*puffar* Ingen som varit med om detta som vill dela med sig?
/Christine
Tror inte det är så jättevanligt det du frågar efter. För dom allra flesta som är positivt inställda funkar det. Tror inte jag känner nåt endasta undantag. En svägerska slutade snabbt amma, men det var för att hon inte trivdes med att vara så bunden (alltså hennes eget önske)
#2: Lite så upplever jag också det egentligen, VILL man verkligen amma och försöker så funkar det nästan alltid. Det går om man vill, kroppen är så himla smart och imponerande. Däremot känner jag några som gav upp amningen med första barnet men fortfarnade känner sig peppade nog att amma det eventuella andra barnet! Så nog finns dom där ute alltid :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Jag har en väninna dom det inte gick alls för. Gångarna var för trånga, och försöken pågick i två månader och resulterade i inflamationer och sår. Tyvärr har vi ingen kontakt idag.
För min del var det massor krångel, trollet tog bra tag men rullade sen in underläppen. Skav och blodet rann, men jag envisades ändå. Amningsnapp var ett måste, och det tog henne 45 min att tömma bröstet. Kunde inte hålla henne själv, hon vägrade äta om hon inte låg på amningskudden. Hon delammade ändå till hon va 9 mån, så jag passar inte in i specen eftersom jag kämpade vidare fast det var så mycket krångel.
Med andra barnet funkade det perfekt, hon hade helt rätt tag o allt var klockrent.
I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet
#5 - Du får ändå gärna berätta mer, hur lång tid tog det innan ni kunde komma igång med det efter födseln? Vad fick du för stöd/hjälp inom barnavården? Om du är intresserad så skulle det kunna bli nånting ändå ;) Det är ändå ingen annan som har hört av sig så vi är nog glada över att någon överhuvud taget vill dela med sig :)
/Christine
#6 - Det är snart tio år sen, så jag har inte så bra koll på exakta tider längre. Det skulle inte bli mycket till artikel. Men jag kan försöka svamla ihop lite.
I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet
#7 - Jättegärna! Bara att PM:a :)
/Christine