Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettung-kvinna
Läst 6626 ggr
Tintin82
0

Ni som tar blutsaft!

jag har sökt om detta och det enda man läser är om gravida som använder det. Men jag är inte gravid och har aldrig varit det men blöder fruktansvärt vid mens och är trött, blek och håglös och fick höra om blutsaft för det är ett bra järntillskott. Ni som använder det gravid eller inte hur lång tid tog det innan ni märkte skillnad?? Tog första 20 ml idag

Jetta
0

Jag började ta för några dagar sen. Vet inte om det beror på det eller något annat men jag känner mig inte så trött och seg i kroppen. Det hjälper inte direkt iaf för jag fick mens någon efter att jag började ta det och då kunde jag knappt stå upp utan att bli yr.

Exxozzie
0

Jag har också kikat lite på blutsaft. Vad är det gjort av?

Om man tar järntillskott (eller äter mat med mycket järn) ska man också äta/dricka C-vitamin (typ juice) annars kan inte kroppen ta upp järnet. :)
Men om blutsaft är gjord på någon frukt borde det ju fungera ändå tycker man..

Fridaaaa
0

Blutsaft har jag druckit, trots att jag inte är gravid eller varit det.
smakar inget vidare ;)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Qimsid]
0

Mamma tvingade mig att ta det när jag var yngre, hon oroade sig för vitaminbrist. Jag har aldrig märkt någon skillnad på pigghet eller någonting, inte med något kosttilskott, och jag har provat en hel del. Men så kanske jag redan var ok innan jag börjat? Dunno.

Kom ihåg bara att undvika te, kaffe och mjölk i samband med blutsaften, det försämrar upptaget av järn rejält. Ta hellre ett glas juice, C-vitamin gör upptaget lättare.