Ökad sexlust under ägglossning
Är det vanligt att ha ökad sexlust under ägglossning?
Har fortfarande oregelbunden mens och skulle vilja försöka tajma mina ägglossningar ^^
Ja man har ofta ökad sexlust under ägglossning då kroppen naturligt reagerar att ägget ska befruktas. Jag själv känner av mina starkaste sexualdrifter runt ägglossning och har oftast ingen lust alls när det närmar sig mensen.
Jag känner också av en starkare drift runt ägglossning och min karl brukar inte vara sen att märka av det.
Jag har den starkaste sex-driften under mensen, tyvärr =( Men känner även en ökande sexlust under ägglossning, om jag inte har ont av den för då sjunker sexlusten.
Medarbetare på westernridning.ifokus

Jag får ett fruktansvärt humör under ägglossning, som pms men värre! Dessutom blir jag öm i äggstockarna vilket gör att jag är som minst sugen på sex vid ägglossning. Det gör det lite svårt när man försöker skaffa barn haha!
#4 Jag kan känna igen det. Vissa månader är det så. Men om jag inte blir öm eller får ont i äggstockarna så kan jag ändå bli väldigt sugen på sex, fast det är ofta som sambon håller sig på avstånd ändå pga mitt humör.
Medarbetare på westernridning.ifokus
Stämmer in på mig åtminstone. Jag brukar även känna mig mycket vackrare och mer åtråvärd då jag har ägglossning samt att min hud är mycket finare av någon orsak.:)