Inspiration tatuering
Jag har haft ett riktigt skitår bestående av operationer, mediciner, dödsfall inom familj samtidigt som jag skulle ta studenten mitt i allt. Lärare och kurator föreslog att jag skulle hoppa av kurser och läsa de under sommaren men jag valde att kämpa på och göra allt. Sprang in i väggen gjorde jag inte, men nära var jag. Jag har bestämt mig för att göra en tatuering, för att "hylla" mig själv och ha som påminnelse för denna tid, jag klarade den perioden - nu klarar jag allt. Tatueringen tänkte jag ha strax bakom revbenen, en bit under bh bandet. Det ska vara någon enkel stil så folk inte ska stirra sönder ;) Problemet för mig är hur jag ska formulera texten, vill att det ska vara rätt kort (dock mer än ett ord) men ingen uppsats. Gillar citatet "Ad astra per aspera" - genom svårigheter mot stjärnorna, men vill inte ha latinskt utan engelsk text, och för mig lät det inte rätt när jag översatte citatet till engelska. Det ska vara enkelt men ändå lite "wow vilken tjej!" Känsla. Hög krav ;) Så, tänkte höra om ni starka kvinnor här i forumet har lite tips på bra texter? :)
The most effective way to do it, is to do it. - Amelia Earhart / I don’t think of all the misery but of the beauty that still remains. – Anne Frank / “The most common way people give up their power is by thinking they don’t have any.” ~Alice Walker / “You may be disappointed if you fail, but you are doomed if you don’t try.” ~Beverly Sills / “The question isn’t who’s going to let me; it’s who is going to stop me.” ~Ayn Rand / “The thing women have yet to learn is nobody gives you power. You just take it.” ~Roseanne Barr / I'm not afraid of storms,
for I'm learning to sail my ship. ~ Louisa May Alcott ~ / Hoppas de inspirerar lite iaf! Och ursakta den daliga radbytningen. Datorns enter-knapp fungerar inte haha
#1 tack!!! Många visa ord, tack!!