Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettung-kvinna
Läst 11268 ggr
IceTee
0

fibroadenom och ont?

Var (äntlligen) hos en läkare igår ang mina bröst och det är ingen cysta eller något, utan bara fibroadenom, vilket var skönt att höra. Men nu har jag så himla ont och hade det igår med i brösten att jag inte ens kan stå upp rakt för det går hela vägen till ryggen, är detta vanligt med fibroadenom eller är det som de växer/ påverkas av p-piller? Och någon som har något man kan göra så man inte behöver känna sig döende?

Medarbetare på Skor iFokus

[silkesnosen]
0

Vet tyvärr inte vad det är…

LisaF
0

#1 Fibroadenom är ofarliga knutor i brösten. Mest vanligt hos tjejer mellan övre tonåren och trettioårsåldern. #0 Jag har själv knutor i ena bröstet och har också kollat upp detta. Ofarliga o allt vad de sa. Men jag upplever att den största ömmar och gör att jag inte vill att nåt ska komma åt bröstet då minsta beröring är obehaglig. Den smärtan du beskriver har jag ingen erfarenhet av tyvärr. Jag frågade läkarna om mina knutor kunde ha o göra med att jag äter P-piller, men det menade de på att det inte var. Hoppas du får svar/hjälp så du inte behöver ha så ont!

/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus

IceTee
0

Ja, nu börjar det nästan bli jobbigt hela tiden när man går, har jag BH trycker det på känns det som, men om jag inte har det och brösten får "guppa fritt" så att säga är det ju hundra gånger värre!

Tänker ge det ett tag att gå över, annars får man väl ta sig till läkaren än en gång, suck. De är såpass stora att ska de operaras bort försvinna halva brösten med, hur kul är det när man är 17?!

LisaF
0

Jag är 20 och är inbokad på operation i januari. Har dock ingen aning om jag ska göra det eller inte.. Kluven.. Risken är ju att jag får små gropar i brösten vilket inte heller är så kul, men då slipper jag ju obehaget av knölarna.. Vet verkligen inte hur jag ska göra.. Det känns dock som att dina knutor gör mycket ondare än mina.. Hur tänker du kring operation? Skulle du kunna tänka dig o göra det? Om inte nu, så senare.

/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus

IceTee
0

ja, operation tänker jag mig aboslut om det inte blir bättre, klarar ju inte av att det gör ont när någon rör mina bröst mycke längre till :/ det jag är rrädd för är att brösten kommer bli helt deformerade, men man kanske få inlägg eller något? Stora ärr kommer jag nog också få då mina är såpass stora… usch, är väldigt kluven jag också

IceTee
0

Uppdatering en månad senare: Gör fortfarande förbannat ont vissa stunder, skippar min bh så ofta det är möjligt… känns inte okej att behöva ha så här ont!