p-stav läker inte
Hej jag har en frundering och vänder mig hit
I Måndags så bytte jag min p.stav. Vart beodrad att inte ta bort omslaget förens det lossnar och genast sätta dit ett nytt (skulle sitta minst 4 dagar) igår bytte jag och jag såg att såret (satte in nya staven i samma hål som den gamla togs ur) inte har läkt eller dragit ihop sig någonting. Det varar inte, luktar eller ser inte dåligt ut. Men det är lite skumt för jag brukar normalt läka väldigt fort.
Är det normalt eller bör jag kontakta läkaren på måndag?
Har själv aldrig haft p-stav men har det inte läkt nåt så när till måndag så ska du nog höra av dig till läkaren.
Kan du inte ta en bild och lägga upp?
Jag har satt in två och opererat ut en stav då UM på min förra ort endast tog ut med emblakräm på huden, men min stav hade vandrat lååångt in.
Blev det ett stort hål? Jag har ju ett gigantiskt ärr efter min stav så jag hade ju aldrig kunnat läka mitt om det inte hade sytts.
Förmodligen är det ingen fara. Bör kanske kontakta läkare ifall det inte är bättre på måndag som 1# sa. Men varar det inte så är det i alla fall bra!
Kan göra det imorgon, vill ha ett nytt omslag så det inte är öppet. Jag hade Emla plåster så jag kände inget. Men det hon sa att hon fick skära bort massa vävnad för att få ut staven. Hålet kanske är 50x50mm.
Bör jag göra rent det med något imorgon? har bara låtit det varit och bytt omslaget 1 ggn
Jag skulle inte pilla på det i onödan om det inte ser fult ut så att säga!
Mitt ärr är liksom 5 cm, fick sys med 10 stygn, Och det läkte jättelångsamt! Jag har också jävligt bra läkkött. Nu är det förvisso inte lika litet som ditt, men ja, min uppfattning är att det läker svårare!
Jag skulle inte pilla på det i onödan om det inte ser fult ut så att säga!
Mitt ärr är liksom 5 cm, fick sys med 10 stygn, Och det läkte jättelångsamt! Jag har också jävligt bra läkkött. Nu är det förvisso inte lika litet som ditt, men ja, min uppfattning är att det läker svårare!
Oj det var inte dåligt. Tog dom ut det sidleds?
Ne du har nog rätt. Men är rätt orolig, för jag ska opereras om 2 veckor och det måste vara läkt då.
Nej det gjorde han inte. Det satt långt in ca 5 cm in.
Kvinnan från UM hade gjort ett uruselt jobb att sätta in den. Och när jag skulle ta ut den tänkte de ta ut den med emblakräm endast. Jag vägrade och gick till min husläkare som lovade att operera ut den.
Fick 3 lokalbedövningssprutor, men det kändes ändå att han var där och pillade. Eftersom den satt fast i fettvävnad flyttade den på sig när han skulle ta ut den. Han fick gräva rejält.
Jag ä väldigt glad att jag har en sån pålitlig husläkare som jag känner så bra. Det hade inte gått att få ut den med endast emblakräm. Han var chockad över att UM överhuvudtaget hade föreslagit det.
Då förstår jag att du är orolig. Men jag tror att det bör läka tills dess! Vad ska du operera? (Om jag får fråga) :)
Oj, låter traumatiskt :S Är glad att min låg ytligt då.
Jag ska operare foten efter ett konstigt brott förra året :)
Lite så ja. ganska hemsk faktiskt. Hade ont i såret i två månader. Svullet i en månad som en tennisboll.
Har fortfarande ont i ärret ibland med. Ett och ett halvt år senare. Ganska illa!
Hmmm foten. Är det farligt att ha oläkta små sår när man opererar där? :) Har läkaren sagt något speciellt?
Usch låter inte alls bra, kan du inte få ersättning för det?
Ja det är för läkningen sa dom. Men vet inte vad dom räknar som småsår. Men får ringa någon dag innan och fråga om det inte blivit bättre.