Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 15652 ggr
Ijp
0

Hugg vid äggstocken!

Hej!

Jag har nu hela dagen haft som hugg och strålningar vid ena äggstocken. Gör inte jätteont men det känns tydligt. Det kommer och går i intervaller ungefär. Någon som vet vad det kan vara? Man blir ju lite orolig. Ska ha mens om ca 5 dagar så jag har ju redan haft ägglossning.!

Ijp
0

Igen som känner igen sig?

[Mairah]
2

Jag känner igen mig i det du beskriver. Brukar också ha så dagarna innan mensen kommer. Sedan går det över i mensvärk bara mensen kommit. Fast jag är i klimakteriet så nu har mensen levt sitt eget lilla liv på sistone Foten i munnen

Zvintos
0

Känner också igen det och även jag kan få det ett par dagar innan mensen kommer.

[Forest]
0

kan vara förvärk inför mens då du snart ska ha mens. Jag får lite ont som du beskriver vid ägglossning men den har du redan paserat ;)

Ijp
0

aha okej, skönt att veta att jag inteär ensam då :P Mensen kom nu 3 dagar för tidigt med rejäl mensvärk!

Men ska det verkligen göra så ont? Är så rädd att det är något som inte är som det ska där inne. =/

[Mairah]
0

Eftersom vi är fler som upplever detta fenomen, så kanske det kan höra till. Jag har undersökt mig och allt var ok för det, trots att jag känner såhär emellanåt.

Gör en undersökning du med, så slipper du fundera över det Glad

[Forest]
0

5 upplever du det så ont så ska du ringa läkare för närmare titt.

Zvintos
0

Jag har också undersökt mig nyligen, närmare bestämt i fredags (var på utredning och då gjorde vi VUL, men mest för att bekräfta ägglossning) och allt såg så bra ut så.

Ijp
0

Ah jag får nog gå och kolla mig! Jag tänker allvarligt talat varje dag på att det kanske är något fel på mig och att jag aldrig kommer kunna bli gravid. Jag vet, är paranoid. Men man vet ju aldrig? Det är ju så lätt att tänka att man alltid är frisk och att allting är som det ska.

Men efter jag fick reda på att jag hade måttliga cellförändringar och fick genomgå en laserkonisering så har jag fått upp ögonen mkt mer, att man liksom inte är odödlig precis :P

Jag vet att jag kanske är lite väääl nojig, men man ska ju inte heller ta för givet att allt är bra. Nää, jag får faktiskt ta och ringa en läkare så får dom kolla mig för jag måste verkligen få veta att allt står rätt till där :P

[Mairah]
1

# 9 Ja gör det så slipper du gå och fundera Flört

[Annica.78]
3

Har själv samma problem, men jag undrar om det verkligen e pga ägglossning. Jag har inte fått det i samband med mensen. Dessa saker har jag även haft problem med under graviditeter. Har varit på akuten om detta flera ggr för det har gjort så jädra ont, men dom hittar aldrig felet. Sista ggn jag hade riktigt ont, gick jag med det i flera dagar, tyckte inte det var lönt att gå till läkaren igen men till sist var jag tvungen. Tur var jag gjorde det annars hade jag inte funnits idag. Det visade sig den ggn att jag hade ont pga utomkvedshavandeskap. Men det stör mig att dom aldrig kan hitta vad det är som e fel, jag har blödit hur mycket som helst oxå.

Ijp
0

#11 Nämen usch, det låter inte alls kul =/

Nä ibland undrar man om dom ens lägger ner all energi på att verkligen hitta vad som är felet. För uppenbarligen är det något som inte står rätt till, annars hade man ju inte haft ont. Man önskar ju att dom kunde försöka lite extra!

Men tur att dom hittade att det var utomkvedshavandeskap, kunde ju gått riktigt illa annars :(