Glömt första pillret
När man åkt på oönskad graviditet en gång blir man lätt lite nojjig. Nu är det så att jag i måndags skulle tagit första tabletten på ny karta, efter uppehåll på en vecka för mens. brukar ta piller mellan kl 3-6 på eftermiddagen men denna gång jobbade jag stängning och glömde mina ppillret hemma så kunde inte ta det förrän kl 12, dvs ca 9 timmar senare än vad jag brukar. Tog tabletten, dagen efter tog jag den i tid. Dum som man är hade jag sex dagen efter (dvs igår) och funderar på om man borde ta ett dagen efter piller. Ringde um och hon sa att så pass tätt inpå meneden inte brukade vara någon fara men om man har sex 2-3 dagar efter finns det risk, hon verkade inte höra när jag sa att det faktiskt var två dagar senare jag hade sex. Tar cilest och de har man ju 12 timmar på sig att ta tabletten ifall man råkar glömma, men jag funderar bara på om det verkligen gäller när man haft uppehåll för då har man ju inget piller från dagen innan som skyddat. Nån som har koll?
Det ska inte vara någon fara :) Du är i fel del av cykeln, eller rättare sagt; du har ingen cykel annat än en kemiskt framkallad. OM du hade missat ett piller och din kropp var hyperkänslig för minsta lilla hormonella avvikelse så kan det missade pillret ha satt igång din kropps naturliga cykel. Det skulle då innebära att du skulle få ägglossning 14 dagar senare, men med tanke på att du fortsatt ta dina tabletter så är chansen mycket större att de "övermannat" den lilla reaktion som kan ha uppstått.