Konstig mens
Hej
Jag började med p-piller i slutet av september, tog första pillret ca en vecka innan jag skulle ha mens så sköt då på mensen.
Fick mensen 1 nov då jag slutat med pillren. Hade mens från 1 nov till 4e då den slutade och nu idag fick jag mens igen. Är detta normalt?
/Emma
Borde du inte göra uppehåll med pillrerna en vecka varje månad så du får mensen? Ska nog inte skjuta på den hela tiden.
Sedan kan man ha en dag mitt i utan blödning inget ovanligt.
okej.
nu har jag helt slutat med pillren sedan i slutet av oktober då jag inte mådde så bra av dem.
/Emma
HAr jag förstått det rätt om du åt p-piller i knappt två månader? Vilka piller var det?
åt bara en karta av pillren.
De heter prionelle 28
/Emma
När jag först fick mensen den 1a efter ha hoppat över en månad så hade jag en så fruktansvärd mensvärk.. låg på golvet och vred mig och kunde inte sova..
/Emma
Man brukar väl ungefär säga att man ska försöka ta dom i 3 månader för att kroppen ska vänja sig men känner man att man absolut inte trivs med dom så ska man klart inte gå på dom! Nu vet jag inte riktigt vad det är för p-piller då jag aldrig gått på dom men din kropp kan ju ha påverkats av hormonerna i p-pillerna och få kan mensen rubbas lite!
okej, hoppaas nästa månads mens blir normal iaf :)
/Emma
Ja det kommer ju bli bättre :) alla är vi ju olika och påverkas på olika sätt! Efter att jag slutade med mina p-piller så tog det väl ungefär 2 menscyklar innan det blev regelbundet igen! Hade visserligen ätit mina lite längre! Men försök att inte mixtra alldeles för mkt med mensen så mår man bättre :) vet inte hur gammal du är men gå till någon barnmorska som kan hjälpa dig att hitta ett preventivmedel som passat just dig så du slipper må dåligt av det!