Ont vid äggstockarna
I ungefär ett halvår har jag snart haft 3-4 Svamp infektioner och jag har märkt själv att det blir svårare och svårare att få bort den! Jag är ganska säker nu också att jag har fått en till.
Men i snart en och en halv vecka har jag ont vid livmodern och äggstockarna (nere vid den "höjden" iallafall) och det gör liksom inte jätte ont utan känns mer som en blandning mellan en liten mensvärk och någon slags spänning. Och när jag känner där nere så är det ganska spänt.
Jag var till ungdomsmottagningen idag och frågade men hon sa att det inte hade nåt med svampen att göra och att jag skulle komma tillbaka nästa vecka till en doktor.
Jag gjorde också ett graviditets test förr veckan så vet inte om jag kan vara gravid…
Jag äter också p-piller och har snart gjort det i 2 år men jag har aldrg haft nån sån här biverkning eller så.
Så om någon vet vad det här är eller har nåt tips vad jag kan vara så hjälp! Börjar bli lite orolig för vad det kan var egentligen… :(

Alltså det är till och från under dagarna, mer och mindre också

Nej jag har redan haft men mens så det kom liksom efter det, kan samtidigt kom svampen igen… :( Jag har har sagt åt min pojkvän att ta canesten ifall han har det och smittar mig hela tiden. Men jag har dock haft sex under den här svampen, kan det ha något med det att göra?

Myomet kan nog göra ont lite efter också. Skriv ner vilka dagar du har mens och vilka dagar du har ont, och inte ont, så kan det kanske gå lättare att komma på vad det är.
Använd kondom när du har Svamp. Inte juste att ge killen det. Sedan så kommer det ju tillbaka till dej också, som du redan räknat ut 
Ja alltså det gör ju ont efter sex men så det är inget farligt ifall det kan vara det där myomet?:)

Totalt godartat, men det hindrar det inte från att göra ont. Men det är i alla fall inget man dör av
Myom
http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Sjukdomar-och-besvar/Myom/
Cystor
http://www.1177.se/Vasternorrland/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Cystor-pa-aggstockarna-/
Men jag är bara 16 år och snart 17… borde jag vara orolig för en myom?:(

Jag hade så, innan min urinvägsinfektion som gått t njurarna bröt ut helt, Ring vårdcentralen oh be dom kolla va de kan vara , dom kommer Ntagligen också vilja göra klamydiatest, endast för då om du får pencillin så ska de va en annan om du har de , inget farligt:) Lycka t!

Jag tycker nog att det kan vara läge att gå till en gynekolog de är lite mer kunniga än barnmorskor och liknande. Kan även göra ultraljud och liknande.
Hade mensvärk till och från i mer än en månad och tyckte jag kände ett tryck på magen, gissade det inte var något men gick dit ändå.
Med ultraljudet visade han mig sedan något stort och svart och det var en riktigt stor cysta, jag fick medicin för att krympa den som jag äter nu, han sa att spricker den så tror man ofta man ska dö så ont brukar det göra. Jag fick primolut nor mot cystan = samma medel man använder för att skjuta upp mensen då man vill åka på semester.
(angående svampen så hade jag i stort sett alltid Svamp då jag åt p-piller aldrig några såna problem när jag inte gjort det. +De receptfria medlena funkade rätt dåligt det minskade bara problemen ett mycket kort tag tyckte tabletterna man får på recept funkade bättre + de kostade mycket mindre än de receptfria)
Jag ska gå till en doktor/gynekolog nästa onsdag dock så det är ett tag dit"/ men vad finns det mer för symtom om man har en cysta? Hur ont hade du på skala 1-10?:)
Jag hade inte så ont så jag behövde inga piller, men min gyn sade det var individuellt och frågade ifall han skulle skriva ut riktigt effektiva smärtlindrande piller för säkerhets skull för han sa många har rätt ont och kan behöva det. Men jag tackade nej till receptbelagda värktabletter, jag klarade mig ju även utan vanliga värktabletter brukar ju knappt ha ont när jag har mens. Andra symptom på systor kan ju vara oregelbunden mens men annars tror jag inte man får så mycket symptom
Men du åt också p-piller som jag?:) bör jag byta p-piller?
Jag hade inte så jätteont så jag behövde inga piller och jag försöker undvika äta sånt, men min gyn sade det var individuellt och frågade ifall han skulle skriva ut riktigt effektiva smärtlindrande piller för säkerhets skull för han sa många har rätt ont och kan behöva det. Men jag tackade nej till receptbelagda värktabletter, jag klarade mig ju även utan vanliga värktabletter tror inte sånt är bra för kroppen. Andra symptom på cystor kan ju vara oregelbunden mens men annars tror jag inte man får så mycket symptom
Och nej äter inte p-piller
Äter man p-piller med gulkroppshormon typ Cerazette så brukar det motverka cystor eftersom man ju krymper cystorna med gulkroppshormon. Tyvärr klarar jag inte av p-piller som består av gulkroppshormon nån längre tid pga av biverkningarna, men 1-3mån behandling med gulkroppshormon mot cystorna klarar jag för då vet jag ju att det är begränsad tid och min kropp brukar reagera mot gulkroppshormonet efter några månader så det är ju inte direkt jag får biverkningar.
13# nja har man otur så kan cystor göra rejält ont…men som sagt smärtan kan variera
går cystorna sönder så kan man få rejält mycket mer ont speciellt om det blir en retning på bukhinnan
du gör helt rätt i att söka vård och förhoppningsvis så är det inget allvarligt
Ja jag ska verkligen söka vård men måste ju gå runt och vänta i en vecka till… -.-
Jag ska till gyn/doktorn på onsdag men jag har kännt dem senaste att jag ibland mår illa en kort stund, idag fick jag en brun/röd blödning och det fick jag för tre dagar sen också. Svampen är säkert också kvar. Nu börjar jag bli riktigt orolig!!

Ja jag lovar att jag bara blir uppspelt och oroar mig för allt… det gör jag jämt, varje månad. Hoppas att det är så!
Behandla sig inte för Svamp själv om om igen, du får sköra slemhinnor, se till att få riktig svampmedecin, som du sväljer av läkaren. Sedan behöver nog dina slemhinnor vila, inte bra att ha sex när du är känslig och använd kondom. (sluta ät rent socker)
Se till att verkligen tala med läkaren, acceptera inte mindre än att du får ett svar!
Nej jag ska be om riktigt medecin nu, jag känner hur irriterat det är och det försvinner inte heller. Tror du att min små blödningar och det onda i äggstockarna har nåt med svampen att göra?
#22 Beror på vilken typ av blödningar det är, men det kan ju komma av känsliga slemhinnor, som helt enkelt behöver vila från Svamp och sex några månader. Hitta tilbaka till sig själva och kan inte killen vänta, så är han inte mkt att ha. Nej, jag tror inte på att svampen kan påverka dina äggstockar. Jag tror kanske på urinvägar eller ngt annat.
Alltså mina blödningar är typ gråa och mörkröda, fick en nyss och då var det värsta slemklumpen som kom ut, är det normalt?
Hm tveksamt undrar om det kommer högre upp, men det där låter mer som ägglossning, om det är äggviteliknande, man kanju blöda lite vid ägglossning, men det ska ju vara en gång i månaden. Jag hoppas du fått en gyntid.

Du kan ju alltid ringa 1177, öppet dygnet runt. Är förmodligen inget farligt, men det kan ju vara skönt att få höra det från utbildade 
Bra övning att svara på frågor inför läkarbesöket också. Ju mer du kan svara på, desto bättre hjälp får du.
När jag var hos gyn så skrev dem ut ett piller som ska ta bort svampen och irritationen, fluconazol hette det tror jag. Det är en engångdsdos , och då undrar jag om det är nån tid jag ska ta pillret för bästa verkan?
Nån tid? Var de säkra på att det var Svamp? Bara ta det, ät lite samtidigt, det tar några dagar innan det verkar och låt bli sex ett tag. Håll dig till långsamma kolhydrater sedan, det ar minskat mina besvär.
29# menar du vilken tid på dagen?
det ska inte spela någon roll utan ta det när det passar bäst helt enkelt
har du fått Fluconazol utskrivet så tror jag nog allt att dom har konstaterat Svamp hos dig
har själv fått den medicinen utskriven några gånger och den är bra
tänk bara på att ha lite tålamod det kan ta några dagar innan du känner av full effekt av tabletten
Idag har det gått en vecka sen jag tog Fluconazol och jag har kännt att det har blviit bättre dag för dag. Igår hade jag och min pojkvän sex för första gången sen jag tog pillret och det kändes bra efteråt och gjorde inte ont eller något.
Idag så skulle jag bara kolla hur det såg ut och du "körde" jag upp ett finger och snurra lite på det och sen när jag tog ut det igen så var det nästan fullt med flytningar. Och det var ganska tjocka flytningar så att säga men vita. Är det normalt?

Nej de luktar normalt :) men jag tycket det var så mycket "där inne" haha…