Kopparspiral HJÄLP
Hallo allihopa!
För att göra en lång historia kort: Gjorde en kir. Abort 18september (allt gick bra) och satte in kopparspiral i samband med detta och inte fått min mens sen dess men däremot outhärdliga smärtor som jag var hos gyn för då de konstaterade att jag hade vätska i buken..?!?! Hade inga tecken på infektion men de skrev ut antibiotika ändå för säkerthetsskull och de sa att jag kanske kunde vara överkänslig mot kopparspiralen.
Problemet: Igår fick jag ENORMA smärtor i mage, ländrygg, höfter och ner i ljumskarna samt inne i vaginan, kändes som att min livmodertapp skulle explodera! Och de varade kanske 5minuter sen försvann det och kom igen.. Kommer och går.
Fick en brun flytning också men sedan försvann den och smärtan avtog. Idag hände samma grej, haft så ont att jag blivit svettig och fått lägga mig ner och sedan kom det en flytning och de luktar (ursäkta mig) riktig sur svett..
Någon som vet vad detta är och om det ska vara så med kopparspiral?! Kan inte äta hormoner och då blev detta ett alternativ. Tack på förhand!
När någon kastar sten mot dig, ge bröd tillbaka.
Ingen alls? Gör sjuhelv*tes ont i vaginan uppåt och lite bakåt och strålar ner ut i vaginan och ljumskarna.. Spiraltrådarna är kvar sist jag kollade men verkar lite mer långa än vad dem var innan.

Åk till akuten!!

Instämmer med #2; åk nu, inte sen
#2 & #3
Jag har tid hos läkaren på Torsdag för en "återuppföljning" men vad kan detta vara? Måste man åka in eller kan man vänta..? Det är ju inte någon infektion så jag undrar ju verkligen vad det är som gör att jag får så ont :(
#4 Eftersom du inte vet vad det kan vara så åk! Bättre att ha åkt i onödan om det skulle visa sig att det inte är något farligt än att vänta för länge.

Nej, nej vänta inte, åk in i alla fall! Hellre en gång för mycket än en gång för lite, du har satt in ett främmande objekt i ett väldigt känsligt område, det kan gå åt pipsvängen :/
*håller tummarna för att det inte är så farligt*
Om inte du vill åka in direkt så ring i alla fall sjukvårdsupplysningen!
Hade ungefär samma problem och det visade sig att spiralen var på väg ut.
Åk in direkt! Varför lida i onödan.
Har inte åkt in ännu men skall ringa till sjukvårdsupplysningen idag.. Bor i Göteborg och väntetiderna på Sahlgrenska gynakuten är inte att leka med, man kan få vänta upp till 5,6,7 timmar där, det är därför jag tvekar på att åka in och vill hellre ha en tid..
#8 Vad hade du för problem?! Kan den åka ut?!?!
Detta har hänt mig två gånger, att det varit på väg ut. Jag hade väldiga kramper och det liksom "stack och högg" i området. Andra gången kände jag själva spiralen med fingrarna.
Tyckte att det skulle vara en bra lösning med kopparspiral eftersom jag inte tycker om hormoner. Första gången den var på väg ut trodde jag bara att det var för att barnmorskan (som var väldigt stressad vid insättningen) inte gjort sitt jobb ordentligt.
Till saken hör att jag då hade fött två barn. Det visade sig att jag tydligen inte är en "spiralkvinna"…..