Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 18013 ggr
idaaforsling
0

blödningar innan mens

Förra månaden hade jag konstiga små blödningar under ett par dagar, sen kom mensen som vanligt. Tänkte att det kanske hade något att göra med stress eller liknande. Men nu har jag likadana blödningar igen när det är dags för mens. Vad kan detta bero på? Blödningarna kommer oftast(om inte alltid) när jag går på toa, jag kan då stoppa i en tampong som när jag tar ur den är nästan utan blod. Ibland sätter jag istället i ett trosskydd, det är då i princip alltid helt utan blod fast det kommer blod på papperet efter att jag kissat. Jag äter ej p-piller eller har något preventivmedel. Min pojkvän (sen ett och ett halv år) har ALDRIG kommit i mig. Och ja, jag vet att det inte är någon garanti.

idaaforsling
0

Nu när jag haft samma "blödningar" för andra gången så börjar jag blöda kraftig. Det är mörkrött och en del "klumpar".

Jag blev nu orolig att jag kanske varit gravid och fått missfall? Eller är det bara en riklig mens???

MeMyself&I
0

Nu vet jag ju inte exakt hur det är, men det låter som att du har haft mellanblödningar. Det brukar jag få innan jag får mens ibland, man får små blödningar (ungefär som flytningar) ca två veckor innan mensen kommer.

Exxozzie
0

#1 Jag tror inte att du varit gravid och fått missfall. Jag tror att det skulle märkas på ett annat sätt. Dels kraftigare blödningar, smärtor och att det bara händer en gång.

Om du får det efter sex eller när du går på toaletten kan det vara cellförändrngar.

Jag skulle ringt gynekologen och kollat upp det bara för att bli lite lugnare.