Långdragen mens
Jag är 51 år och haft p-spruta under ca 15 år. Den har varit helt perfekt och jag har sluppit mens helt och hållet. Men de senaste 2 åren har jag behövt ta sprutan tätare, då det känts som om kroppen "kommit igång" igen, med bröstspänningar och ont i underlivet. Nu i augusti fick jag en liten mensblödning, precis innan jag hade tänkt att ta sprutan. Jag avvaktade 2 veckor och tog sedan en ny spruta, vilket nog inte var så bra, för jag blöder fortfarande och har så gjort i 2 månader. Inte alls mkt men ändå jobbigt. Har varit hos gynekolog och gjorde ultraljud. Allt såg bra ut och livmoderslemhinnan var tunn. Gynekologen menar att det kan bli så här vid klimakteriet och att blödningarna med tiden kommer att sluta.
Är det ngn som känner igen problemet? Är så jobbigt att ha kroniska blödningar.
Maria

Har inte haft sex på länge, så gravid är jag inte…

Tack för svar! Det är kanske det du beskriver som gynekologen menar. Är i så fall inte konstigt att kroppen reagerar. Nu tog jag tyvärr sista sprutan för bara några veckor sedan i hopp om att blödningarna skulle försvinna, men förmodligen drog jag bara ut på eländet ännu mer. Ingen mer p-spruta för mig, nu får kroppen klara av klimakteriet själv!