Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettfysisk-hälsa
Läst 3849 ggr
Mabrotnosh
0

Fruktansvärt ont

Använder nexplanon. Kommer från en period på en månad med mens. När mensen försvinner får jag huvudvärk och yrsel i några dagar och så får jag ont i höfter, ben och armar och en extrem mensvärk liknande smärta som håller i sig 10-15minuter och smärtan blir bara värre. Min bröst gör ont som fasen och bröstvårtorna står rakt ut i princip och gör ont och jag har nu haft så här i tre dagar och har inte fått mensen ännu. Men varje gång jag ska ha min mens blir mensvärken värre och värre. Nu kan jag vakna mitt i natten av en krampliknande smärta vilket innebär att jag inte fått sova som normalt folk på tre nätter nu. Hade cerazette innan och hade blödningar hela tiden vilket gjorde att jag fick gå till gyn men där hittade de inget konstigt förutom förtunnade slemhinnor. Är det någon som känner igen detta? Vad tusan ska jag göra? För bli snart knäpp på att gå runt och ha ont överallt. Har redan 5 sjukdagar på jobbet pga detta då jag knappt kunde stå eller gå och för att huvudvärken blixtrade i skallen.

SamanthaJones
0

Jag har liknande problem men inte en susning om varför, och inte heller hur jag ska bli av med dem för inga tabletter funkar. o då har jag ändå fått utskrivet flera gånger olika preparat (även morfinbaserade).

Hoppas du hittar en lösning!

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

hus-musen
1

Du har nexplanon säger du.. Det du beskriver är vanliga biverkningar. Om jag vore du så skulle jag ta ut staven, för det är inte värt att må så iaf för mig.

Qui dormit, non peccat

Mabrotnosh
0

Har faktiskt funderat på det. Har också funderat på att sluta med allt vad preventivmedel heter för det verkar inte som om jag riktigt fixar dem. Jag får väl helt enkelt bli med barn och få de barnen jag vill ha och sterilisera mig sen. För jag orkar inte må prutt av preventivmedel längre.

hus-musen
0

Jo, kan inte heller ha hormoner utan att må skit å kroppen knasar.
Det du kan prova är ju typ kopparspiral eller pessar, inga hormoner då iaf. Inte alltid man vill bli gravid. Kondom finns ju oxå, men ja, som att äta kola i papper i en oöppnad påse.

Qui dormit, non peccat

Mabrotnosh
0

Saken är den att det skulle inte vara en katastrof om jag blev med barn. Jag coh sambon skulle gärna vilja ha barn. Vi har alla såkallade v:n som finns volvo villa och vovve. Enda jag inte har är ett fast jobb men det har han. Vi skulle klara det ekonomiskt men vad ska jag göra efter graviditeten är mest det vi funderar på. Och så måste jag sluta röka och det är ju lättare sagt än gjort. Men orkar inte må prutt av alla preventivmedel längre och vill verkligen inte ha spiral eller något annat gissel. Så valet står mellan kondom eller barn?

hus-musen
0

Ah jo men då låter det helt klart som barn eller kondom är det som gäller för dig :)

Qui dormit, non peccat