Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettoff-topic
Läst 5399 ggr
Anonym
0

Ta emot komplimanger av pojkvän

Hur har ni gjort för att tro på det eran pojkvän säger om er?

Har väl inte sådär jättebra självkänsla, så när min pojkvän säger att jag är jättevacker, perfekt för honom osv, så har jag svårt att tro på det ibland. Jag försöker att ta åt mig, men det är rätt svårt.

Så hur gör ni? Tycker ni det är svårt att höra hur fina ni är m.m?

Lite flummigt inlägg… Men hoppas ni förstår vad jag menar..

blondiie
0

jag lyckades aldrig med det så de funkade tyvärr inte mellan oss då jag sänkte hans självkänsla genom att inte tro på honom.

Jojaton
0

Jag har också svårt att ta emot komplimanger ibland.

Ett tips jag har fått av en kompis är faktiskt att säga tack. Innan har jag alltid varit sån att har jag fått en komplimang, typ "vad fin du är idag", så har jag direkt sagt "ja men du då", eller "du är också jättefin". Nu säger jag nästan alltid, tack, och sen säga något tillbaka.

Du får helt enkelt försöka övertyga dig om att det han säger säger han för att han menar det. Man säger ju inte att någon är vacker om man inte tycker det, eller hur? Försök låtsas att du tycker precis lika dant, att du också tycker att du är döläcker och jättebra på alla sätt, för det är du!

Johanna - Instagram

[Devya]
0

Jag fick tänka på det här viset: Vad tycker jag om honom? Och svaret blev - han är perfekt för mig. Han har sina brister då det kommer till utseendet men jag älskar de bristerna och hela han. Så jag tänker att min pojkvän tänker detsamma om mig och då kan jag ta emot komplimangerna och tro på dem. :)

Sussi89
0

Första dejten med min nuvarande sambo/fästman så sa han att jag var jättefin, mitt svar på det blev "Har du druckigt" Och blev sur av tanken på att han druckigt massa innan vår dejt. Haha han hade inte druckigt en droppe, utan tycket faktist jag var fin. Och det hade jag VÄLDIGT svårt att tro att någon kunde tycka(utan att ha druckigt Obestämd) Jag själv tycket inte jag är fin, men vet nu att min sambo gör det, och det räcker för mig :) Blir väldigt obekväm om någon annan säger att jag är fin dock. Då känns det som dom ljuger mig rätt upp i ansiktet!

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

[NinaCrown]
0

Då jag har Asperger har jag lite svårt för att säga och höra saker som för mig är onödig information, så har blivit ganska ställd när någon sagt bra saker om mig (blir fortfarande det ibland) då jag har svårt att förstå situationen.

Min lösning är att, precis som #2 skrev, att säga tack och sedan något trevligt tillbaka.
Ett annat sätt som jag haft, för att förstå om folk faktiskt menar de snälla sakerna de sagt till mig, är att vara lite oartig och tjuvlyssna eller fråga kompisar jag litar på ifall de snappat upp något som sagts om mig från komplemanggivaren i fråga ^^'' Då de flesta av mina vänner inte heller har Asperger som mig, så är de bättre på att läsa situationer så de brukar tala om för mig i efterhand vad som egentligen menades.

Anonym
0

Tack för era svar! Glad

Det känns ju inte direkt snällt att ifrågasätta, eller säga "Du har fel!" eller "Jag tror dig inte", men ett tack får helt enkelt duga då. Glad

/TS

mandyosv
0

Det fulaste någonsin är när en kille säger "åh vad vacker du är" eller liknande, när man precis vaknat, typ på bakfyllan och man VET hur fruktansvärt äcklig och ful man ser ut just då. (inte ens killen kan tycka man är vacker då) HAHA

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

[NinaCrown]
0

#7 Det kan jag hålla med om XD Då vet man direkt att de är nå mysko med karln.

Praefatio
0

Min sambo blir nästan lite ledsen för att jag har så svårt att ta emot komplimanger. Brukar ofta skratta till eller rulla med ögonen när han ger mig en komplimang och det gillar han inte alls.

Är en sån som ofta får komplimanger av både främlingar och bekanta och de komplimangerna är mycket lättare att hantera tycker jag. Då tackar jag så mycket, helt enkelt, och så är det bra med det. Med min sambo så tror jag att grundkänslan är att han borde känna mig så väl att han vet att jag är totalt värdelös och ovärd komplimanger. Typ.

Nu börjar min självkänsla hitta tillbaka dock, så jag hoppas stenhårt på att klara komplimanger även från min underbara sambo snart.

silverhuldra
0

Jag har alltid haft svårt för att ta emot komplimanger, beror nog på att jag under hela min uppväxt varit mobbad i skolan och fått höra b la hur ful jag var. Har däremot börjat lära mig att säga tack då jag får ett komplimang.

Mvh. Silverhuldra