Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettsexualitet
Läst 10840 ggr
[Ai-chan]
8

Storlekens betydelse

Tycker ni att killens storlek på penisen har någon betydelse?

Folk säger att storleken har ingen betydelse.

För mig så är den väldigt vilktig då jag vill känna.

[silkesnosen]
2

Jo, den är viktig, då jag inte vill ha ngn "stor". Sedan anpassar sig systemet, så det som inte känns i början, känner man sedan, men bäst är ju om man passar ihop, men viktigast att MANNEN passar;)

[vaniljen]
1

Sålänge den inte är för stor så är jag nöjd. :)

gulzebra
14

Klart storleken har betydelse, själv skulle jag tex springa skrikande åt andra hållet om jag stötte på en bjässe, men felet behöver inte nödvändigtvis ligga hos killen…

Personligen är jag väldigt nyfiken på hur många av de som gnäller över killar med "små" kukar som själva är slappfittor Oskyldig

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

CelsiusT
2

Klart det har betydelse. ÄVen om systemet ska anpassa sig så vet jag av erfarenhet att en riktigt bjässe funkar, men är inte skönt i längden. Det gör ont.

En liten kille kan jag alltid knipa lite runt så känner jag gott ändå och det är ju bara övning, men jag kan inte töja mig mer än jag kan (visserligen sägs det ju att det ska gå att få ut en bäbis där nere så det borde ju gå att töja rätt rejält, men kanske inte varje gång man har sex?).

En stor kille innebär ju att man måste vara rejält plaskvåt innan man börjar, men en liten kille så kan det räcka med lite glidmedel, lättare att köra snabbisar.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Ladydragon
1

jag säger nej det har ingen betydelse

har själv erfarenhet av både stora och små och det är ingen skillnad det som skiljer sig åt är tekniken men oxå hur mycket erfarenhet dom har

killar som har stora snoppar och har lite erfarenhet brukar veta vilka ställningar som funkar och att man får ta det lite lugnare i början

CelsiusT
1

#5 Jo, men jag var med en kille med gigantisk snopp. Vi träffades under 3 månaders tid och hade hela tiden regelbundet samlag (2-4ggr/v). Han var ganska erfaren får jag säga och vi visste precis vilka ställningar osm fungerade och hur lugnt vi skulle ta det, såg till att jag var plaskvåt innan osv. Men nej, jag hade konstant ont och kände mig rejält uttänjd under hela den perioden (inte så farligt under sexet, men efteråt). Det var inte trevligt i längden, men jäkligt bra sex hade vi =P

Men det är ju lite bökigare med stora än med små, små är mer anpassningsbara.

hus-musen
3

Jo det har betydelse, men det är inte enbart storleken som avgör om killen är en bra älskare eller inte.

Qui dormit, non peccat

mandyosv
5

Håller med gulzebra,

"Han hade asliten kuk"

oookej, (Jag har också legat med han, hur slapp är du egentligen?… ) hahaha

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

tonfisken
0

Liten å rapp ska den vara

viktoria91
2

#8 Små kukar finns också, dessvärre. Inte lätt att känna något när den är liten som ens eget lillfinger och är väldigt våt.

gulzebra
5

#10: Klart det finns små kukar - precis som att det finns olika storlekar på fittor. Är ett lillfinger för litet så kan jag ändå inte hålla med om att det är något fel på karlen, då är det helt enkelt ni som inte passar ihop.

Precis som Lego, det finns stora bitar och små bitar och vissa passar bara inte. Skillnaden är väl att till skillnad från Lego kan fruntimmer träna knipmuskler :P

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

viktoria91
0

#11 Inga fel på mina knipmuskler, tränas naturligt när jag rider. ;)

CelsiusT
1

#12 Va? Använder du dina knipmuskler när du rider? Det tror jag inte att jag någonsin gjort. Inte dom knipmusklerna som kniper om penisen iaf.

gulzebra
4

#13: Bäckenbotten brukar tränas när man rider rätt automatiskt, inte direkt så man sitter och kniper på hästen :P

CelsiusT
0

#14 Men är det samma muskler som kramar om penisen?

gulzebra
2

#15: Nu är inte jag någon hejare på anatomi, men vad jag fått höra är det det ja :P

mandyosv
0

#8 Menar att hon målar upp den som jätteliten och att han känns knappt, så har jag själv legat med samma person och enligt mig är den helt normal och tillochmed svår att få in, fattar du grejen? Att hon klagar över en liten kuk när det är hon som har jädrigt slapp fitta

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

CelsiusT
0

#16 Ja jag kan ju inte säga emot dig för jag vet inte. Men jag har aldrig upplevt att knipmusklerna skulle vara i närheten av att övas under ridning. Det är ju liksom muskler runt slidan som används till knipandet.

gulzebra
1

#18: Nej men det är det jag menar, man sitter ju inte och kniper på hästen så man märker liksom inte av det.

Att knipmusklerna tränas vid ridning märks tydligen även när man ska föda - minns inte om det var en fördel eller nackdel, eller ens om det stämmer eller är en myt, men tydligen ska det märkas när det är en hästtjej som förökar sig, just för knipmusklerna :P

CelsiusT
1

#19 Jag vet inte alls hur det är med just detta. Men jag vet att det finns många myter om hästtjejer i dom här sammanhangen, och det är just myter. Men som sagt, vet ju inte säkert hur det är med just denna myten, om det är myt eller sanning.

gulzebra
0

#20: Ja det gör ju det, så det är lite svårt att veta vad som är vad. Men jag är relativt säker på att knipmusklerna sas "hänger med" när man tränar bäckenbottenmuskulaturen vid ridning iaf (är inte det typ samma muskler? Har som sagt dålig koll på anatomi själv), och rent logiskt borde ju det kunna påverka när man föder. Om det sen är en så stor skillnad som det sägs vete fan :P

CelsiusT
1

Googlade lite och det var svårt att hitta något om detta. Men det verkar som om det är en myt och om den är sann eller inte är inte helt klart. Men det är svårt att hitta något vetenskapligt som styrker detta, det är mest tyckanden på forum och det verkar finnas lika mkt av båda sorter (både ja och nej sägare till myten så att säga). Och det finns många myter som rör hästtjejer och "intima delar" (mödomshinna, trång eller inte i slidan, svårare/lättare förlossningar) men det finns ingenting som säger att det är någon av dessa myter som stämmer, det verkar vara just myter alltihop.

hus-musen
1

Bäckenbottensmuskulaturen är ju samma muskulatur som man kniper med.

Men huruvida man tränar den till häst kan jag inte svara på, då jag inte är en hästmänniska och har suttit till häst färre gånger än vad jag har fingrar..

Qui dormit, non peccat

gulzebra
0

#22: Mödomshinnan och trängsel säger ju sig självt att de (antar jag) inte stämmer. Men bäckenbottenmuskulaturen tränas ju när man rider och det däremot borde rimligtvis påverka dels hur starka knipmuskler man får och dels vid förlossning :)

http://fitnessformammor.blogspot.se/2006/12/trning-av-bckenbottenmuskulatur.html
http://www.ltkronoberg.se/Centrum/BKC/Kvinnokliniken-/Barnmorskemottagningar/Graviditet/Traningsrad-efter-graviditet/
http://www.karolinska.se/Verksamheternas/Sjukdomar-tillstand--besvar/Graviditet--forlossning/Efter-forlossningen/Backenbottengymnastik/

CelsiusT
0

#24 Hur trångt det är är ju beroende av knipmusklerna och det är ju det vi pratar om hurivida det påverkas av ridningen eller inte. Och jag tror att det är en myt, jag kan inte hitta någonting som styrker att ridning skulle träna knipmusklerna/bäckenbottensmusklerna. Jag tror inte att dom tränas "automatiskt" och jag har aldrig hört någon instruktör som säger att man ska knipa.

"Men bäckenbottenmuskulaturen tränas ju när man rider" hur vet du det? Jag kan inte hitta någon information om detta när jag googlar. Är det en vetenskaplig sanning eller är det ett antagande?

Mödomshinnan och att den skulle vara spräckt redan för att man hållit på med ridning/cykling, ja det är en ren och skär myt det tror jag att alla vet vid det här laget.

Hur förlossningen påverkas negativt/positivt av ridningen är också något som verkar vara en myt när jag googlar på det, finns liksom ingenting som styrker att ridning underlättar förlossningen och myten säger i själva verket tvärt om att ridning försvårar förlossningen. Om det är något så tror jag personligen at den skulle underlätta eftersom ridning liksom alla träning ger oss bättre fysik, men som sagt så säger ju myten att ridning försvårar förlossningen.

gulzebra
1

"Hippoterapi: Sjukgymnastik till häst där hästen överför sina rörelseimpulser till patienten. De impulserna liknar mycket vårt naturliga gångmönster (hur bäckenet rör sig vid gång)."

"Fysiskt handlar det om den mycket stimulerande rörelseimpuls som hästen överför till patientens bäcken. Den utgör grunden för sjukgymnastiken på häst."
http://www.ridterapi-novalis.se/faq.html

"Bäckenbottnen utför ju inte rörelse i egentlig mening, men ändå har den stor betydelse för ridningen."
http://www.bokus.com/newsletters/Pdf/9789127115965.pdf

Om källorna sen är tillförlitliga orkar jag inte kolla då jag ligger med en förjävlig ryggvärk för tillfället - men att bäckenet tränas av ridning just tack vare rörelserna är ju tämligen logiskt. Jämför med en sån där skakande platta, vad det nu kallas, där man tydligen (jag är inte säker på om den verkligen funkar nej) får träning utan att röra på sig alls, utan plattan gör det åt en.

[silkesnosen]
1

Bäckenbotten tränas definitivt och jag använder absolut(eller använde) mina nedre muskler utan tvivel för att inverka, var en dressyrryttare. Jag som dåvarande instruktör var även noga att mina elever skulle använda sitt säte.

Jag vet ett flertal ridtjejer som verkar ha haft lättare för att "vidgas" vid sex första gången, men tja därom vet jag inget säkert.

CelsiusT
0

#27 Jo men använda säte, absolut det gör jag jättemkt. Men det är då mest rumpan, höfterna och ryggen, inte knipet som jag använder.

Jag är supertrång och har absolut inte lätt att vidgas vid sex. Fast å andra sidan, har man stark muskelatur så innebär väl det också att man blir trängre och inte per automatik att man har lätt att vidgas? Jag har ju tränat mina knipmuskler sedan tidig tonår då jag fick veta att det är bra att göra det.

[silkesnosen]
0

#28 menade "sldkransen", att det ej var smärtsamt, men i örigt instämmer jag är i övrigt supertrång…

CelsiusT
0

#29 Fast det är ju ingen muskel, så det beror ju bara på hur man ser ut, gener och anlag alltså.

[silkesnosen]
0

Jag tror ju ridningen töjer…

gulzebra
0

#28: Fast det är ju ingen som påstår att man kniper när man rider. När du använder rumpan och höfterna är det ju bäckenbotten du använder, så du tränar knipning utan att knipa sas Flört

CelsiusT
0

#32 Har väldigt svårt att se det men….

[NinaCrown]
5

För att åretgå lite till grundfrågan :P

Ja, storleken har betydelse men har varierande betydelse för olika situationer med. En riktigt stor karl kan vara rolig… Ibland :P Ska jag ha någon mer regelbundet så är medel de bästa enligt mig, då kommer den sällan kännas för stor eller för liten (för man har ju bra och dåliga dagar när de gäller sex precis som med allt annat här i livet :P).

Sen tror jag inte det handlar så mycket om ifall man är slapp eller inte, alla har olika mycket känsel i underlivet. Vissa har knappt någon alls inne i vaginan, utan det är mer känslorna utanför och i mynningen som räknas, andra är tvärt om och då kan jag tänka mig att storleken har mer betydelse.

Sedan är det ju en annan sak som kan tas med i beräkningen XD Att bara säga att en karl har stor eller liten kuk ger mig ingenting att gå på, bättre att påpeka om den är för lång/kort eller bred/smal då de kan ge otroligt olika erfarenheter :P