Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 5960 ggr
Anonym
0

Kliande underliv

Hej! Jag har sen länge haft problem med mitt underliv… det har kliat och luktat mycket ett tag. Först luktade det bara, och det problemet löste jag genom att sova utan trosor på natten. Det löste luktproblemet jättebra, tidigare ville jag knappt gå till skolan då så fort jag hade benen "ihop" så att säga luktade det jättemycket, fick tom. Kommentarer om det… Men kliandet är kvar, och nu är det mer än förut… det kliar och kliar och trots att jag vet att jag inte borde klia då det bara blir värre, men det kliar så otroligt så det går inte. Kliar upp så det blöder t o m. Hjälp mig! Situationen är ohållbar.

regskylt
2

Svampinfektion….? Könssjukdom?

Oavsätt: uppsök gyn, inte forum. Gyn hjälper dig nog betydligt bättre.

Karmatarerskanise
1

Kan vara Svamp. Du måste få det kollat.

[silkesnosen]
1

Tänker Bakteriell vaginos, det kliar  och det behöver man receptbelagd medecin mot, så iväg till gyn. Svamp luktar normalt inte illa, så iväg till gyn!

drika
1

Det är nåt , annars skulle de inte lukta uppsök gyn genast så får du medicin och det kommer försvinna. Lovar!

Hälsningar

Fredrika

mandyosv
0

KLAMYDIA

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

Karmatarerskanise
0

#5 Varför lägger du en sådan kommentar? Kliande är INTE symptom på klamydia. Så varför inte ta reda på det innan du med stora bokstäver slänger ur dig något sådant?

hus-musen
0

#6 Jo, klamydia kan både klia och svida så det kan vara så att hon har det.

Qui dormit, non peccat

Karmatarerskanise
0

#7 Jag kollade upp flera sidor angående symptom, ingen tog upp kliande utan bara svidande/brännande, blödande, samt konstiga flytningar. Kanske jag som letade fel. Mer än häflten av alla smittade känner för övrigt aldrig av några symptom.

Fast iof kan kliande och svidande ju gå hand i hand. Tänkte inte på det.

Ber om ursäkt till mandyosv.

Anonym
2

Hej igen och tack för era svar.

Det har blivit bättre men det är fortfarande inte helt borta.

Jag har kommit fram till att det antingen är slidkatarr eller Svamp.

#6 Tycker det är en helt befogad kommentar. Om den inte var menat att provocera, vilket jag är osäker på eftersom den är skriven med versaler, så är det helt OK att fråga om det kan vara klamydia.

Men jag är oskuld och kan således inte ha fått en sexuellt överförbar sjukdom, och om det är en könssjukdom så måste det gå att smittas på ett annat sätt, hur nu det skulle gå till. Går sällan, mycket sällan, på offentliga toaletter.

Så jag tror inte att det är någon könssjukdom.

Men jag ska vänta några dagar till och se om det går över helt, annars ska jag köpa Lactal Balans och prova. Gyn-besök är av olika anledningar inte möjligt just nu.

[silkesnosen]
0

# 9 Låter som en bra plan:)

CelsiusT
0

Ring 1177 och rådgör. Jag tror varken Svamp eller slidkatarr går över av sig själv. Du kan alltid prova med svampmedel, men kom ihåg att aldrig göra mer än en behandling, går det inte över så gå till läkare. Det är inte bra att gå med det långvarigt, det behöver åtgärdas så det inte blir värre.

Om det är så att du är ung och inte kan ta dig till läkare (tex gyn ungdomsmottagning eller liknande) själv, så prata med din mamma och säg att du behöver hjälp. Det är detsamma som om du hade brutit en arm eller fått lunginflammaiton. Man måste få läkarvård när man är sjuk.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Karmatarerskanise
0

#11 Tycker inte alls man ska behandla sig mot Svamp innan fått det kollat så att det verkligen är Svamp. Man ska aldrig behandla sig med mediciner om man inte vet precis vad det är man ska behandla.

Då är risken mindre att man blir resistent.

[silkesnosen]
0

# 12 Håller med och Svamp luktar inte. Jag tror på obalans och i värsta fall Bakteriell vaginos och då behöver man riktig medecin. Bättre att be om hjälp!

CelsiusT
0

#12 Jag håller helt med dig!! Men om TS nu tänkt att behandla sig utan läkarkontakt så är det bättre att göra det med en gång än att vänta, väntar man så kan det bli värre bieffekter av det hela. Om nu TS dessutom tänkt göra detta så ville jag också informera om att aldrig behandla mer än en gång och att följa behandlingen så som det är tänkt. Men bäst av allt vore om TS fick kommit till en läkare snabbast möjliga.

Medarbetare på westernridning.ifokus