Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: killsnack
Läst 4400 ggr
Ellenfyrkant
0

Hans tidigare tjej

Måste bara skriva av mig. Kan börja med att tala om att jag är en svartsjuk person som försöker att ignorera svartsjuka för att det drabbar mig men misslyckas ständigt! Önskar att jag kunde säga om denna situation "Men big deal, skit i det" och jag förstör att ni också vill det men det går inte!!

Jag och min pojkvän har varit tillsammans i 4 månader, dock umgåtts på ett mern vänskapligt plan i ca 9 månader. Han berättade för mig om en tjej han "höll på med" ganska nöjt för typ 5 månader sedan. Men de låg inte med varabdra har jag tagit reda på. Jag tror att han lät lite nöjd när han berättade för att dels var det innan vi var ett par och sen vet han att jag har haft flera förhållanden tidigare, han inget. Han ville väl inte verka sämre.

Den hör tjejen hade jag aldrig träffat, tills en dag min pojkväns kompis tog med henne hem till honom när jag var där. (hans kompis är kompis med denna tjejen). Vi satt ute och pratade, rökte o.s.v. När hon kom satt hon med sin telefon enda tills de åkte hem. Och min pojkvän (som tydligen är kompis med henne nu med) sa inte ett ord till henne. Och min pojkvän höll heller inte mig tightare, han gav mig ingen mer uppmärksamhet alls trots att hans "förra" satt 2 meter ifrån mig. Puckat tycker jag. Det fick mig att känna mig som om han inte ville visa att han var med mig typ. Fast när jag tänker logiskt tror jag han är oerfaren och inte fattar knslan som uppstår bara. Men det är svårt att alltid vara smart.

Hur som helst, igår skulle han med sina vänner på krogen. Jag erbjöd mig att köra för jag skulle ändå inte ut själv och han har kört mig så många ggr. Men han ville inte att jag skulle behöva göra det. Jag undrade vilka som skulle ut och han nämnde några olika grabbnamn. Jag undrade då vilka kör? Då nämnde han en killkompis och en tjej han inte normat umgås med men hon var väl bättre kompis med någon av de andra killarna.

Jag fick alltså namnet på alla som skulle med. Men sen kom det upp på facebook en statusuppdatering av tjejen som körde dem (jag är vän med henne på fb) där hon skrev att nu skulle hon och hennes vän köra pöjker till stan. Hennes vän var såklart min pojkväns "förra".

Denna förra nämnde min pojkvän ingenting alls om. Jag försöte dra de ur honom utan att verka vetande men nepp. Sen ringde han och då kunde jag inte låta bli att ställa på honom. Hans svar blev "du undrade först vilka som skulle ut och sen vilka som körde. Det var vad du fick svar på också". Han menade då att denna hans förra skulle inte ut utan följde med som kompis och sällskap åt tjejen som körde. Vilket är sant men han hade inte behandlat situationen så om det vore en vanlig killkompis. Då hade han förmodligen sagt "Åsså David tex men han hnger bara med".

Detta gör mig så… Besviken tror jag är rätt ord. Om hon var DÅ, varför kan han inte prata med henne när jag är med? han ignorarede henne i stort sett då jag träffade henne. Och varför kan han inte berätta att hon ör med i bilen? Om de bara är kompisar… Det känns jättekonstigt för mig att han gör så. Jag antar att han är trevlig och pratar med henne precis som med vanliga kompisar även om han låtsades att hon inte fanns så fort jag var med.

Sedan blir han arg att jag förstör hans kväll och att jag brusar upp så. Men det är inte lätt… Jag har blivit gpngen bakom ryggen tidigare utan att killen berättade något. Allt jag önskar är ärlighet och han påstår att han aldrig skulle ljuga för mig, men vad spelar et för roll nör man istället undanhåkler sanningen? Men han förstår inte mig.

Hur kan han dölja något samtidigt som han säger att han inte har något att dölja?

All kritik är välkommen, jag förstår om ni stör er på mig just nu och förstår er fullt om ni tänker "hur fan orkar hon". För så känner jag själv!! Men ni får också gärna visa förståelse och ge mig råd om ni känner igen er. Jag vill inte ha det såhär. Det förstör mitt förhållande. Det vrsta är att enligt honom så är det aldrig hans fel. ERller han säger "det är aldrig ens fel när två bråkar" SAMTIDIGT som han försöker lägga skulden på mig och få mig att känna mig dum.

Mvh Ellenfyrkant

Ellenfyrkant
0

Kan tillägga att jag är 19 år.

Vill också tillägga att jag känner någon form av hat riktat mot henne samtidigt som jag inte klandrar henne. Hon har inte gjort mig någonting, alls. Jag hatar henne inte men jag hatar att de fortfarande umgås. Så jag hatar ingen person utan snarare en eller flera Situationer.

Mvh Ellenfyrkant

MajaL
0

Oj! Förstår dig på sätt och vis. Samtidigt tänker jag att det väl är bäst att vara ärlig. Korten på bordet. Lägg ut dina kort, säg att det känns konstigt. Berätta hur du känner kring alltihop. Han skulle ju egentligen ha läst det du skrivit här…
Sedan tycker jag du kan lägga fram det på ett snyggt sätt och be honom spela ut sina eventuella kort på bordet också. Är det inget, så varför låtsas på det sättet som du upplever att han gör, osv.
Prata helt enkelt.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

viktoria91
0

Min pojkvän är vän med sitt förra men han gillar inte henne nu, tvärtom så dte brur jag mig inte om. Mne hade han gått ut med nån han strulat med och varit "stolt" över det så nej icke, då kan han hämta sina saker på gatan när han kmr hem!

mikkan01
2

Kan han ha undvikt att berätta för dig för att han visste att du är svartsjuk av dig? Om hon bara skulle med som sällskap så kanske han tyckte det var onödigt att berätta. Ärlighet varar längst men med svartsjuka förekommer osäkerhet hos den andra partnern ofta, man vet liksom inte hur man ska bete sig.

Prata igenom det med honom. Om han älskar dig skulle han inte göra något elakt för att provocera dig, det finns säkert en anledning till att hon är hans "förra" också =)

~mikkan

viktoria91
0

#4 Anledningen till att nåhon är ens förra behöver inte vara att man bråkat, Min kk är min "förra" eller vad man ska säga, vi hade fortfarande varit kk om jag inte blivit sm med min nuvarande sambo.

hus-musen
0

Kanske är så att han inte vill säga något eftersom han tror att du kommer reagera och bli sur och svartsjuk oavsett?
Ibland är det lättare att bara utelämna en sak än att behöva ta ett eventuellt tjaffs om saken.

Men prata med honom, det är det enda du kan göra.

Qui dormit, non peccat

drika
0

Han gör så för att han vet hur svartsjuk du är tor jag , sen berättade han ju faktiskt för dig vad du frågade, ska han säga hon jag höll på med ska skjutsa istället? Du måste jobba mer på att lita på din kille vilket du inte gör . Det är ofta svartsjuka som ställer till med bråk men jag anser att han inte gjort fel, han beter sig så för att du brusar upp just. Och det är lättare om du försöker svälja den, det hade väl vart en annan sak om han inte nämnt något om henne alls? Tänk på att det är ni nu, inte vilka han har haft, lycka till:)

Hälsningar

Fredrika

Ellenfyrkant
0

#7 tack! Men det var just det han inte gjorde. Han nämnde inte förns jag sa hörtedu jag har sett på facebook… Hade jag inte sert det själv skulle jag inte veta om det. Men vi har diskuterat detta mycket och jag har låtit det gå. Hon är dåtid och han har trots allt valt att vara med mig…

Mvh Ellenfyrkant

hippieflickan
0

Så som jag fattar det frågade du vilka som var med i bilen innan han själv visste att hon den andra skulle med och då förstår jag inte alls svartsjukan i det fallet. Men även om han nu visste att hon skulle med kanske han undanhöll det för han visste hur svartsjuk du skulle bli. Jag skulle personligen bli väldigt sårad om min partner jämt trodde att jag eventuellt var otrogen för då visar det ju bara att denne inte litar på mig. Att du inte litar på den andra tjejen är helt förståeligt men det behöver du inte göra heller, du behöver bara lita på din kille.

drika
0

Han tycker nog att det är jobbigt. Sen kan man fantisera väldigt mycket när man är svartsjuk, jag vet men finns inget annart än att lia på sin partner, om du vill att han ska säga namn på alla säg till han att göra det och lova att du inte ska göra en big deal av det. Så du lär dig klara av det, de kommer bli bättre för er båda.

Hälsningar

Fredrika