Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettpreventivmedel
Läst 29508 ggr
[Malin3033]
13

Ni som äter ppiller

Jag blir alltid nojig… Har ätit första sockerpillret på kartan och ingen mens har kommit. Brukar det variera mellan hur tidigt den kommer igång när man äter sockerpillrerna eller ska jag bli orolig? Jag har inte koll på hur det har varit för mig vid tidigare kartor. Har även varit sjuk nu i två veckor om det kan påverka. Det var kvällens ångesttankar. Ringer min barnmorska om mensen inte dyker upp i de närmaste dagarna.

LisaF
0

När jag bytte till de piller jag har nu (med 4 sockerpiller per karta), sa barnmorskan att mensen kommer när jag börjat på ny karta och kommit in på undefär p-pillret. Alltså inte under sockerpiller-tiden, utan efter.

Detta varierar nog lite. Vilka har du?

/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus

[Malin3033]
0

#1 äter neovletta och minns att vid förra kartan så hade jag mens under första raden ppiller men fick då för mig att den var sen.. Men den kanske var rätt alltså?

LisaF
1

Ja det kan absolut vara rätt.
Jag käkar Zoely (fast ska nog byta då jag blöder jätteofta..) Och äter man dessa, inklusive sockerpillerna, så ska mensen komma när man börjat på en ny karta..

Så kanske det funkar för neovletta också. Säkrast är ju att ringa barnmorska och kolla vad de säger. Alternativt läsa om det står något på foldern som kom med i förpackningen eller söka på nätet om neovletta.

/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus

[WickedAlly]
0

Jag hade neovletta 28 förut och min mens brukade alltid komma den dag jag tog fjärde sockerpillret. Sen varade den i två dagar ungefär :)

Kroppen behöver ju lite tid att ställa in sig på att ha mens, man har ju hindrat den under tre veckor så det är nog inte så lätt att bara slå på och av :)

[vaniljen]
2

Min mens kommer aldrig förrän på tredje sockerpillret och sedan har jag mens i 4-5 dagar, mensen är alltså även kvar i en dag efter att jag börjat på nästa karta. Har aldrig haft eller sett det som något problem.

[Malin3033]
0

Känner mig lite lugnare, tack :)

Falurven
1

#5 Min mens kommer samma dag som 3:e sockerpillret den med och varar ungefär 4-5 dagar. Äter neovletta.

Mvh Nathalie

Hanna
0

Hade också Neovletta, min mens brukade komma på näst sista sockerpillret och hålla på i ca 2 dagar.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Ratlings
0

Hade neovletta och fick mens på tredje sockerpillret och den varade i 3 dagar. Glad

// Lise
When nothing goes right, go left!

[Malin3033]
4

Fick min mens på tredje pillret så nu är jag lugn igen :) Tack alla ni som svarat!