Du som äter Provera
Jag har fått Provera för min PMS och för oregelbundna blödningar eftersom jag börjar bli till åren 
Nu sa min gynekolog att jag kunde styra själv när jag ville ha mensen genom att bestämma när jag skulle börja med Proveran. Men, nu efter tre veckor så har jag fortfarande inte fått mens (har inte haft det på tre månader), inga PMS besvär, inga ömma bröst, huvudvärk eller annat som brukar komma före mens.
Så jag undrar nu hur länge ni äter Provera och hur många dagar efter ni slutat som ni får en blödning?
Känner att jag är lite osäker så jag kanske ska ta och ringa gynekologen nästa vecka, för att fråga om detta. Jag kanske behöver något annat preparat? (Jag var på koll för en månad sedan och då var allt bra.)
Ingen av er alla 87 stycken som läst som äter Provera och vet något?
Har ätit Provera dagligen i syfte att få bort mensen helt. Hjälpte inte trots lååångt högre doser än de rekommenderade i FASS. Försämrades i övrigt (har genetisk sjukdom) så slutade eftersom det inte medförde något positivt. Gick upp i vikt mycket också…
Med vänliga hälsningar
Chess

Jag har ätit Provera för att jag har myom. Jag påbörjade kuren 16 dagar efter mensens första dag och åt sedan i 12 dagar för att sedan göra uppehåll. Det kom en liten blödning ungefär 3-4 dagar efter uppehållet, sedan lugnt i några dagar och sedan liten blödning igen. Sedan började jag om igen. Bäst att höra med gyn eftersom de vet bäst 
Nu har jag pratat med läkaren och denne sa att jag nog kommit in i klimakteriet och att jag skulle sluta med Proveran, så skulle vi höras av i höst igen.