Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 8795 ggr
zodiakk9
0

Mens hela tiden

Började vid förra mensen med att äta cerazette för att min mens skulle bli regelbundnare + att slippa få så sjukt ont i magen. Och allt funkade bra och när jag ätit en hel karta kom mensen, men nu slutar den inte. Har haft mens i två veckor nu, i vanliga fall varar den max 5 dagar. Kommer den sluta snart? Börjar blir sjukt jobbigt, men som tur var är det i alla fall bara lite som kommer och jag har inte ont i magen. Men vill ju inte ha mens hela tiden.. :/ Någon som vet varför och om det slutar?

Åsa S
0

Testat Cerazette jag med. det medlet är ganska oberäkneligt. Finns de som blir av med mensen helt när de äter de tabletterna medans andra får långa blödningar. Så det går inte svara på när din mens slutar för din kropp är unik och reagerar på sitt eget sätt. Är dock vanligt med långvariga blödningar under de 6-12första månaderna med Cerazette så det borde de informerat om när de skrev ut tabletterna till dig, den längsta blödning jag hade varade 1mån. Jag slutade efter 1år då hade jag fått nog fick ett flertal biverkningar och det var jobbigt med så oregelbundna mensperioder ibland gick det ju bara 1v emellan perioderna för att sedan kanske gå 6v emellan.

Cerazette kan ge väldigt oregelbundna mensperioder så låter konstigt du fått det medlet för att få mer regelbunden mens.

gulzebra
0

Kan bli sådär ja… Men med lite tur ger det med sig när din kropp har vant sig. Cerazette verkar vara en sån där tablett man antingen älskar eller hatar vad jag läst.

Själv hade jag mens 5 månader i sträck på Cerazette och hade därtill en förjävlig pms, inte så jag ville slå ihjäl folk men gick runt och bölade konstant och mådde skitdåligt. Slutade med att jag gav upp och gick över till Exlutena istället - aldrig mer Cerazette för mig säger jag bara, jag blev en av de där som hatar skiten.

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

zodiakk9
0

Jaha, då är det bara att fortsätta käka pillrena och hoppas det slutar. Den positiva är i alla fall att jag inte känner av mensen på något vis, typ pms eller skit ont i magen. Det är bara den där dumma blödningen, dock blöder det inte särskillt mycket. Bara lite på morgonen och på kvällen försvinner den.  Men men, det är bara att fortsätt o se annars får jag överväga att byta piller.

Tina-A
0

Jag hade mens i 6 månader när jag började med cerazette men sen funkade det jättebra och jag åt dem i många år! Mens i 6 månader var såklart väldigt drygt men det gick över tillslut.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

pyromanen
0

Hade konstanta blödningar när jag åt dessa. Även många andra otrevliga biverkningar så jag slutade.