Brösten växer, normalt eller inte?
Har under de senaste två månaderna kanske börjat se och tyckas att brösten blivit större och ganska mycket. Med ångest och mycket tankar får jag allt att tro att jag har både den ena och den andra sjukdomen och jagar upp mig själv. Jag har ett tag känt mig öm i brösten, mitt vänstra bröst är betydligt mer större än mitt högra och har alltid varit så. Vänstra är typ D och högra C. Låter detta normalt eller bör jag kolla upp detta? Jag är 19, snart 20 och är ganska överviktig. Räknas som fetma men har under året gått ner 15 kg, tycker ej de vore ha med viktminskning att göra men man vet ju aldrig. Har varit på sjukhuset för någon månad sen pga ångest men var inget fel på hjärta då
Äter du några p-piller? Gravid? Att brösten är olika stora är inget konstigt alls, helt symmetriska bröst tillhör faktiskt ovanligheterna :)
Brösten kan växa tills man blir runt omkring 20 år gammal. Så det är inte konstigt.
Mitt vänstra bröst är också betydligt större än mitt högra bröst. Jag har jämt problem med bh på grund av det men jag kan leva med det.
Jag tror du oroar dig alltför mycket. :)

Brösten är olika stora, finns nog ingen med exakt lika stora bröst :) Så just den saken är helt normal.
Ömma bröst kan bero på hormoner, så mens, graviditet, hormonstörning av tex stress eller viktnedgång är ju inte omöjligt.. Men kolla med läkare om du är orolig :)
Qui dormit, non peccat
Att brösten börjar växa igen är inget konstigt i din ålder. Mina hade sin sista växtperiod när jag var 23 och har aldrig varit lika stora. Under dom månader som mina bröst fick för sig att växa igen så var jag väldigt öm under 3-4 månader innan det stannade av igen. Jag tror inte att du har något att oroa dig över, det låter helt normalt.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.