Tampongen har fastnat, IGEN
Hej! Har ett sjukt jobbigt problem och jag behöver eran hjälp. häromdan satte jag in en tampong, som fastnade. Efter timmar av försökande fick jag ut den men det gjorde ont som ***.
Sen dess har jag inte använt tampong, tills idag eftersom att vi skulle simma på idrotten. För en liten stund sen när jag skulle ta ut den, kan ni gissa vad som hände? Den satt fast.
Problemet är att det där "hudvecket" är typ trasigt så tampongen fastnar och går inte att få ut. Betyder detta att jag aldrig kommer kunna ha tampong?
UM/vårdcentral eller liknande är uteslutet p.g.a sjukhusrädsla. och jag tänker inte prata med min mamma.
Extremt tacksam (och desperat) för hjälp
Förstår inte hur den kan fastna, anatomiskt sett ska det inte gå. Är det inte så att du har för stor storlek så att du är för torr när du försöker dra ut den?
#1 Jag har storlek mini, och jag blöder ganska rejält…
Vilket hudveck är det du syftar på?
Vill du inte gå till gynekolog (alla måste vi dit förr eller senare), så får du nog låta bli tampong. Dom ska inte fastna.
#3 Mödomshinnan skulle jag gissa på.
Alltså du kan vara för torr och så kan du dra ut den för rakt. Testa att krysta, som om du ska föda ut den och dra snett framåt.
#5 För torr är jag absolut inte, Jag ska dock testa dina tips.
Har googlat runt lite och detta stämmer exakt in på mig!
#7 Okey, men då finns det hjälp att få.
Men om du har rädsla för sjukvården så kanske du måste ta itu med den först med hjälp av tex en kurator på skolan(om du går i skolan).