Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettung-kvinna
Läst 4009 ggr
Anonym
0

hår på överläppen

hej är 14 år och det ser nästan ut som jag har mustach :( de är inte så tjocka som killar har men tillräckligt tjocka för att synas lite.. jag tycker det är jätte pinsamt! går det att göra något åt det? om jag tar bort dem med pincett blir dem tjockare då? jag tror dem blivit så för när jag va yngre så klippte jag där en gång ville typ leka nåt så därför har dem blivit lite tjockare och synligare tror jag i alla fall…

gulzebra
0

Det är bara att fortsätta rycka med pincett. Har samma sak själv också, fast på hakan, det är vanligare än du tror ska du veta :)

De blir inte tjockare av pincett, tvärtom kan de vad jag hört bli tunnare när man rycker ut de med roten så ryck på du, det är inget att oroa sig över. Den där bli tjockare-myten kommer enbart från att strån blir trubbigare när man skär av de så det beror inte på det heller.
För att illustrera så tänk dig en spetsig klo man klipper av, inte blir den tjockare av det, men den blir trubbig. Samma sak som med hårstrån helt enkelt :)

Det det kan bero på är vad jag vet hormoner. Är det väldigt mycket så kanske du kan uppsöka läkare som kan kolla om det finns någon hormonell rubbning som går att göra något åt?

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

[WickedAlly]
0

Pincett här också, ibland om jag har bråttom så kör jag en vända med en vanlig sax :)

Anonym
0

ok tack så mycket Glad nu när skolan börjat så kan jag fråga skolsköterskan

[Devya]
2

Sen är det många som inbillar att det syns bra fast det inte egentligen gör det. Alla har ju lite hår där. Om man har mörkt hår där så brukar det ju även blekas om man är ute i solen lite.

Kan vara helt bra att fråga skolsköterskan också, för att se så du inte ser riktigt fel. :)

Onödigt att börja plocka om det inte behövs. Det är ju ändå lite tidskrävande.

PogoPedagog
0

Om du plockar så är det ju så som de andra sagt att de som växer ut sedan inte är solblekta och kandärför se mörkare ut.

MajaL
0

Man kan vaxa bort det. Enklare och håller länge.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se