Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettsexualitet
Läst 12907 ggr
Jetset
0

Svårt i sängen

Vet inte om det här är rätt forum för såna här frågor men vet inte riktigt vart man ska fråga annars..

Det är så att jag har så himla dåligt samvete hela tiden i sängen för jag inte vågar göra någonting. Jag vågar på min höjd ligga på rygg och låta honom göra allt jobb samtidigt som jag håller för mig bröst med händerna. Jag kan bara inte visa mig själv! Speciellt inte när bröstvårtorna inte är styva för det är så fult när de inte är det.. What to do?! 

Den här killen är så otorligt snäll och gullig och jag skulle nog inte kunna hitta en bättre kille. Och det är kanske det som är problemet, att jag tycker om honom så mycket att jag inte "vågar göra fel". Exempelvis vill han att jag ska rida honom men jag vågr liksom inte ta kommandot, vet inte hur man gör. Vågar inte visa mig naken eller någonting. Tycker det känns jättepinsamt att visa upp min fula kropp för honom som är sjukt vältränad och fin! Han ger mig komplimanger hela tiden och tvingar inte mig till något men ändå, jag kan bara inte.. Är jag den enda i hela världen?!

[Devya]
0

Jag känner igen det där, inte det att jag inte vågar ta för mig men det att jag inte tycker om att visa upp mig.

Det jag brukar göra då jag känner mig mindre vacker är att klä upp mig och här gäller det att veta ens bättre och sämre sidor. Jag brukar ha på mig stockings som döljer de mesta av mina celluliter och då mår jag genast bättre och får mera självförtroende. Sen sätter jag på mig en minikjol (typ skotskrutig) och en sexig urringad topp (bh under som pushar upp brösten). Vips så har man världens bästa självförtroende och vågar göra allt möjligt.

Nu känner jag mig förstås inte alltid sexig men då jag känner mig ful och vi har sex så struntar jag i de hemska tankarna. Jag fokuserar mig på hur skönt det är och gör mitt bästa för att göra det utomordentligt skönt för honom. Det tog en stund innan jag kunde göra det här men efter allt tiden gick så fick jag upp mitt självförtroende för min kille vill ha mig oberoende hur jag ser ut.

Och inte är mina bröstvårtor styva hela tiden, haha, det skulle vara omöjligt! Men bröst är goa och fina oberoende. Så det där ska du bara strunta i. Dölj inte dina bröst utan visa upp dem och låt killen ta för sig av det han vill ha.;)

Jag tror det kan ta ett tag för dig att släppa dina hämningar men försök arbeta aktivt för att våga släppa loss. Din kille kommer att uppskatta det och även du själv. Det är mycket härligare om man bara kan förlora sig själv i njutningen istället för att oroa sig över småsaker.

Jetaime
0

För min del var det lite en "vanesak" att liksom våga visa mig naken och våga ta intiativ liksom..

Lita på det han säger, för han är med dig? Och jag antar att han tycker om dig och att han verkligen menar det han säger. :)

[vaniljen]
0

Jag känner igen mig i att inte våga ta kommandot, men nu har det blivit mycket bättre. Tidigare låg jag mest stilla, men det är lite av en vanesak tror jag, nu är jag inte stilla längre och jag pratar mycket mer också.

Det jag däremot inte vågar ännu är att dansa, som min kille gärna skulle vilja se, men jag tror att det kommer det också, bara jag får ta det lugnt och vänja mig.

Sarah
4

Alla kroppar är vackra på sitt sätt och vågar man visa sig så blir man automatiskt jättesexig. Säger din kille att du är fin så menar han det! samma med bröst, alla är fina och killar gillar dem som de är.

Ang att rida, du behöver inte ta kommandot i den ställningen om du inte vill. Testa och låt honom hjälpa dig och visa. Jag har jättesvaga knän så den ställningen är svår för mig, men det kan vi lösa genom att han hjälper mig och lyfter mig. Om jag vill kan jag bara sitta där helt still så gör han jobbet :P

hjartelyckanskaniner
0

Jag har samma problem. Sedan jag blivit kallad ful, tjockis, äckel osv så har jag inte velat visa mig. Jag skäms att visa mig men det har blivit bättre. Mina föräldrar har sagt "ska du inte sluta äta sötsaker? Det är inte bra för dig." "jag vägde 49kg när jag var i din ålder" "när jag var lika gammal så vägde jag 70kg och jag och mina syskon delade på 33cl coca som barn. Du kan dricka 1,5L helt själv". Nu när jag sliter 3h/dag med träningen och inte rört godis på 2v så har jag fått komplimanger. Har gått ner 5kg på någon månad och fått en mer fast kropp. Mycket kvar dock men det går iaf i rätt riktning. I lördags fick jag kommentaren "min fina dotter. "det är bara för att hon är avundsjuk på sin fina lillasyster" av mamma. Det gick direkt till hjärtat och jag blev glad. Sen att jag är värdels sämsta nästa sekund för att man inte städat är en annan sak;) Men som #4 sa, han kan hjälpa dig:) Mina knän är också lite mysko ibland så då tar han tag i det. I början så känns det konstigt men sen när man kommit in i det hela så är det inte så svårt. Det är svårare när han sitter upp. Man har ingenstans att röra sig känns det som haha.

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

CelsiusT
2

Berätta för honom hur du känner. Att som första steg börja våga prata om det är en bra väg. Dels så lättar det för dig då du får börja prata om det ch på så vis börja bearbeta det och dessutom så kan han få förståelse för dig och på så vis känns det lättare när du vet att han förstår hur du känner. Han kan dessutom hjäpa dig.

Jag hade svårt att visa mig naken för min sambo. Berättade det och på så vis så stöttade han mig och peppade mig, vi tog en bit i taget och nu älskar jag att visa mig naken för honom för jag vet att han uppskattar mig och min kropp.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Mea_K
0

Jag har också haft det jätte svårt att visa upp mig naken, avskydde att göra det, men berättade för sambon om det och han förstod, som dem säger ovan- försök att prata om det med honom, för det hjälper :)

Nu kan jag strosa runt naken hur länge som helst om jag tex, tagit en dusch eller liknande och han uppskattar det och påpekar själv vilka framsteg "vi" gjort :) För utan honom så hade det inte gått :)

TheGeneralIdea
0

Att gilla sin kropp är enormt sexigt i sig och jag tror att om din kille säger att du är snygg menar han det. Han är med dig för den du är och vad du är: han har inget problem med din kropp så antagligen är det nog inte mycket till problem med den heller. Sådant ligger ofta på ett mentalt plan, som du säkert redan vet.

Det där med att våda visa upp sig kan ju vara svårt men mitt tips är att ta på sig sexiga underkläder om det känns svårt, ett nattlinne eller så som du kan ha på dig utan att det känns dumt. Om du blir mer säker kommer du nog våga ta mer kommando så småningom.

och på tal om bröst:

http://www.youtube.com/watch?v=WsV7NN3nUqM

PogoPedagog
3

Ta ett litet steg i taget, kanske vågar du prova en ny ställning om ni har släckt de första gångerna tex. Man kan ju inte allt från början så¨jag tycker det är naturligt att känna sig blyg och tafflig först.

Jetset
0

Tack för alla svar :D 

Ingenting spelar iof längre någon roll längre med just den här killen då eftersom han bara var här över sommaren och åkte tillbaka till USA igår.. Och det tog ett bra tag innan jag vågade göra någonting med honom men på slutet släppte det lite, och då åker han iväg liksom.. :'( Känner inte för att någonsin vara med en annan kille just nu, haha. Tusan också att jag ska gå och bli kär i den enda killen jag liksom inte kan bli kär i! Jag som ALDRIG är kär i folk sådär. Men ja, 10 månader till nästa gång han kommer till Sverige då. Och då kommer han nog ha flickvän.  Mår inte så superbra just nu direkt :/