Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 20618 ggr
Anonym
0

ömmande bröst

Jag har under den senaste veckan haft väldigt ont i ena bröstet. Verkligen jätte ont, när man tar av sig bh:n så känns det verkligen kan jag säga. Jag har lite hängande bröst då jag varit gravid, och om man spänner bröstet så känns det. Jag kan absolut inte ligga på sen sidan tex när jag ska sova. Jag kan även svära på att jag gått upp minst 1 kup storlek på båda brösten. Kan det vara sammbandet?

Jag är "bara" 18 år och kan inte vara gravid igen, så det är uteslutet. Men annars känns det liknande som när brösten växer och ömmar när man är gravid.

[silkesnosen]
0

Om det bara känns i ena bröstet, så kan du ju ha irriterat det på ngt sätt. Sedan kan ju mensen vara påväg eller har du börjat med ett nytt preventivmedel?

patronsaint
0

Jag  har exakt samma problem just nu har rå ont i brösten. Gör ont bara man tar av sig bhn. Har spiral och har inte haft mens på kanske 5 år..

I want to be like the patronsaint of reality.

[Devya]
0

Jag brukar ha ont i mina bröst ibland också och vissa ggr bara i ena bröstet. Ibland kan jag inte ens röra bröstet då för det gör så infernaliskt ont. Och det är inte alls kul att ta av sig bh:n för då har inte brösten något stöd och då gör det ännu mer ont..men sen på andra sidan gör det också ont då jag ska sätta på bh:n igen. Det här brukar ske då jag har ägglossning. Brösten brukar också då bli större än normalt så pass mycket att även min pojkvän lägger märke till det.

Det här har dock bara skett kanske 10ggr under min livstid så det händer inte alltför ofta som tur är.

PogoPedagog
0

Du kan ha fått en inflamation i bröstet. Det fick jag en gång för långe sedan. Det svullnade upp och gjorde ont som fan. Minns inte helt vad som hände men har för mig att skolsyster då rekommenderade mig att bara vänta ut det. Tycker du ska ringa vårdcentralen och rådfråga dom.

Anonym
0

Nu är det faktiskt nästan helt och håller borta, har inte gjort någonting. Jag kan känna det om man typ har haft en BH lite för länge och sedan ligger på den sidan när man sover