Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: off-topic
Läst 2674 ggr
Anonym
0

Jag vill gå ner i vikt

Jag vill gå ner i vikt.. Börjar få ångest över detta nu.

Är det någon som har recept på bra, nyttig mat, med lite kalorier som jag kan laga?

examynia
0

sök på nätet.. de finns huuuuuuur mycket som helst där.. jag brukar söka ibland då jag håller på med viktminskning..

men de jag gör är att tänka logiskt.. att inte äta för fet mat.. inte för mycket socker.. inte för mycket kolhydrater osv..

dock är mitt största problem att jag äter för lite.. jag äter inte tillräckligt med kalorier.. bör ju äta MINST 5 ggr om dagen.. äta lite å ofta så magen har att jobba med  hela tiden.. men jag brukar som mest äta kanske 3 å de är inte heller bra.. så jag behöevr få i mig mer nyttiga kalorier..

men som sagt sök på nätet.. där finns allt=)

lycka till!

[silkesnosen]
0

Fundera på om det är det du behöver, kanske är det räning och att slimma vissa kroppsdelar, som saknas. Uteslut socker och snabba kolhydrater, så sköter kroppen det själv.

Anonym
0

#2 Folk skulle kalla mig normalviktig. Jag kan dock inte hålla med, har aldrig tyckt det i för sig.

Men tror du man går ner några kg om jag äter mer fullkorn, bara hårdmackor, och struntar i allt onyttigt?

Jag är ute och promenerar endel redan, men om jag börjar träna styrketräning, finns det inte en risk att jag kommer gå upp i vikt då?

hus-musen
1

Alltså, banta är aldrig någonsin bra för kroppen. Det du ska göra är att äta hälsosam mat som passar din kropp och strunta i socker och skit.  Lägg till bra träning så ordnar det sig.

Qui dormit, non peccat

examynia
0

ja man ska ALDRIG sluta äta.. ät nyttigt… äta lite å ofta som jag sa innan.. å bort med snabba kolhydrater å annar onyttigt.. å röra på sig .. de r absolut de bästa.. röra på sig.. träna.. motion i alla dess slag..

[silkesnosen]
0

# 3 Japp din kropp  tar bort de onyttiga kilona av sig självt. Sedan om du går upp för att du får muskler, vad fasen spelar det för roll???? Magmuskler, som gör att du bli stark och tonar, väger mer än fett, men får dig att se rak och ståtlig ut. Skit i kilona, rör dig, ta bort allt onyttigt, man ska alltid äta och ge bränsle, förbränning kostar även det energi!!!!!

TheGeneralIdea
1

Själv är jag troende i LCHF (low carb, high fat). Man äter så lite kolhydrater och socker som möjligt, äter sig mätt och frisk och håller sig på en frisk vikt. Man kan i ett mindre extremt fall äta endast långsamma kolhydrater om man vill ha en macka eller så. Min mamma äter lchf och har aldrig mått så bra och hon har ätit många olika dieter. Hennes värden i blodet är också jättebra.

http://www.kostdoktorn.se/lchf/

Bara man köper kött som är snällt mot djuren :)

EDIT: söker man på "lchf recept" kommer det upp massor på google

Agda
0

#3: Fast att man går upp i vikt av styrketräning beror ju på att muskler väger. Känns som att det är kilona i sig du är orolig för, och inte kroppens utseende, för även fast du får muskler så blir du ju smalare. Sen när du fått muskler så förbränner de ju även fett i vila, så muskler är ju bra. Är du rund över magen så mät dig där istället för att väga dig. Då ser du ju resultat även om du fått muskler som väger en delGlad