Konstig mensperiod
Jag fick min mens i torsdags och som vanligt fick jag grymma menssmärtor. Men det fanns en sak som avvek från det normala. Jag fick knappt någon mens alls. Jag tänkte att nåja, första dagen så brukar jag sällan ha så mycket blödningar men andra dagen så sätter det igång ordentligt. Andra dagen kom - knappt någon mens alls bara väldigt lite och endast bruna flytningar, som det brukar komma i slutet av min mens. Det är nu tredje dagen och jag har fortfarande knappt någon mens och det börjar redan försvinna det lilla som jag får.
Det här är första gången något sådant här sker. Vanligtvis brukar jag ha mens i 7-9 dagar och nu är det knappt tre dagar och inte ens en normal röd blödning som jag brukar ha, utan brunaktigt istället.
Nu undrar jag om det finns en annan förklarning till det här än att jag skulle råka vara gravid? Jag tänker ta ett graviditetstest för säkerhets skull om några dagar. Min mamma berättade att hon gick igenom samma sak då hon var gravid så jag är ju lite fundersam.
Kan det bero på stress? Eller att jag har endometrios? Eller är det mer trovärdigt att jag har råkat bli gravid?
Är det någon som har råkat ut för samma sak? Blev lite nyfiken nu.
Direkt när jag läste tänkte jag just på endometrios, just för att blodet då går uppåt, det kan ju förklara liten blödning och mycket mensvärk. Dock konstigt att du inte haft så någon gång innan, men just endometrios verkar vara en lite knasig sjukdom av det jag har läst. Att det kan bero på graviditet vågar jag inte uttala mig om, men är du inte gravid så kan ju din endo vara en anledning.
Det skulle ju kunna vara det, men lite underligt då jag aldrig upplevt det tidigare. Har haft endometrios ända sedan jag typ började få min mens. Min mage(även lite ovanför naveln) är ju lite mer uppsvälld än vanligt så kanske det inte är omöjligt om det är endometrios som spökar på.. Ska googla lite om någon annan har upplevt samma sak.
Ska i alla fall fixa graviditetstestet, men inte riktigt ännu. Om jag är gravid så gör det inget, om jag inte är gravid så är det också ok iaf.
Väntar med spänning tills nästa gång jag har mens, som borde komma den här veckan. Har haft "mensvärk" i flera veckor nu och det är lite udda…
Tänkte svimma för någon dag sedan och jag har även varit ovanligt hungrig då jag har vaknat. Om jag inte får i mig mat snabbt nog blir jag illamående.
Jag har inte skaffat ett graviditetstest för jag antar att allt är som det ska men trots det så är jag ännu lite misstänksam. Om min mens är lika konstig nu eller uteblir helt så får jag minsann skaffa hem ett test. Lite underligt att jag nästan vill vara gravid trots att det skulle vara bäst om jag inte var gravid.