Borttagning av hårtoningsfläckar på huden?
Samma gamla visa, varje gång jag tonar håret så får jag fläckar på axlar, panna, tinningar, armar osv, jag drullar helt enkelt, men hur får jag enklast bort dem? jag gnor ju sönder huden nästan, för jag vill ju ha bort dem direkt, det räcker med att det går några minuter, så är det svårt att få bort dem. Visserligen försvinner de efter några duschar och hårtvättar, men det är inte kul att se ut som.. ja, jag vet inte vad när man går ut och är nytonad.
Tips mottages med tacksamhet! 
88 som läst men inga tips? 
Mitt bästa tipps är att du smörjer in dig med en fet hudkräm eller vanlig fuktkräm innan i typ hårfästena och där du brukar få färg typ öron osv. Sedan är det bara att torka bort och ingen färg har fastnat
det funkar även awesome på permanent fäg med 
I want to be like the patronsaint of reality.
tack, det var ett bra tips! 
Fick det från en frisör funkar super varje gång 
när jag tänker efter så har jag ju tittat på Tabatha på tv:n.. där använde hon någon speciell kräm,men det går väl med vanliga feta krämer med, eller vaselin kanske?
Ska definitivt prova det nästa gång, synd att jag inte skrev här igår, nu får jag gå runt med några fläckar ett par dagar 
Jag använder en kökspensel(du vet den man penslar bullar med, så får man iaf mindre "felfläckar".
Ja just det, det var också smart! Men vad göra med alla fläckar som jag drullar på armar mm? Jag kanske ska smörja in hela överkroppen med vaselin, fniss..
Alltså hur gör du????Ta en handduk eller en soppåse och klipp hål för huvud och armar och ta i lite i taget…
#8 Åja, slösa inte på frågetecknen..
jag råkar har problem med mina händer pga smärta och svullnader och har lite svårt att greppa, så ibland så klämmer jag får hårt/svagt på flaskan eller råkar darra till och då är det kört. det blir inte massvis med spill, men en eller två fläckar på ena armen och en fläck på halsen och två på bröstet var min bedrift idag. fick bort det mesta iaf med hjälp av min acnelösning (!) och bomullspad.
det är bara ett irritationsmoment varje gång, inget stort problem. sen kan jag glömma bort tiden medan jag väntar på att toningen ska verka och sitter med näsan i burken (ser inte så bra utan glasögon) och då kan det hinna kladda av sig i tinningen eller pannan och då är det svårt att få bort efter 20 minuter.
Ha på dig en slarvtröja medans du fixar håret, det brukade jag göra då jag färgade håret.
Skaffa linser om du ser dåligt utan glasögon (dock så är linser inte för alla).
#10 Precis, linser är inte för alla, jag har testat. ;) Jag vill inte ha på mig kläder när jag tonar håret, utan tips på hur jag får bort fläckarna. Vem vill ha långärmat och polokrage på sig? ;)
#11 Vill och vill men ibland fungerar det riktigt bra. Jag brukade åtminstone ha på en t-shirt men om jag skulle klotta så pass mycket skulle jag överväga att ha på mig en sämre skjorta. Sen igen såg jag genast om jag hade klottat eftersom jag brukade alltid färga håret mörkt.
Fast nu har jag börjat gå till hårfrisörskan om jag ska göra något åt håret så jag får den färg jag vill ha. :)
att ha på mig en höghalsad,långärmad tröja är helt uteslutet. en skjorta hjälper inte då den inte täcker halsen
Men om det är någon som vet hur man bäst får bort fläckarna så är jag tacksam för tips!
jag skulle också vilja gå till frissan för toning, men det blir för dyrt, det räcker med att man måste klippa sig varannan månad. min toning kostar ca 60 kr, alldeles lagom! 
#13 Ja du fick ju åtminstone fina tips från de andra så kör på dem!:) Men jo om man ska endast tona håret så lönar det att göra det hemma, inte kan frissan göra det så mycket bättre ändå.
Det är först då man vill ha håret i någon specifik färg och speciellt om man vill ha en rödaktig färg som man man ska till frissan. :)
;^))
Jag smörjer in mig med ett tjockt lager hudkräm längs hårlinjen och har våtsavetter tillgängliga.
Jag kör på matolja i pannan, på halsen och öronen. Då får jag bort fläckarna med tvål och vatten på en pappersbit, vilket jag fixar direkt efter att jag fått i färgen i håret. När jag hade långt hår så räckte det med en t-shirt för att skydda ryggen, färgen gick aldrig igenom. Fast konstigt nog så förstörde toning tröjan medan den permanenta färgen gick att tvätta bort :/
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
#16, 17 ännu fler bra tips, tackar! 
Ett annat tips på mindre färg spill är ju att du anväder sådan där mouss(stavning) färg. Den är som att sätta i ett schampo så det brukar vara lättare :-)
#19 ja, det är ju ett alternativ, jag är så inkörd på samma märke så jag kanske skulle testa något annat framöver. sen är det ju detta med dofter också, jag är ganska doftkänslig, det är bl.a. därför jag använder den jag gör nu, den luktar viol tycker jag (schwarzkopf country colors), använde l´oreal (vad den nu hette mer, det kommer jag inte ihåg) och då kände jag av den doften ett par dagar, inte trevligt.