Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettpreventivmedel
Läst 3031 ggr
Kaninisen
0

Bör jag Ta grav test?

För ca 3,5 veckor sedan insåg jag att jag tagit ett ppiller för lite. Vet inte för vilken dag, men jag tog den missade tabletten igen. Var i vecka 2 på kartan. Antingen missade jag en tablett i vecka 1, då gick det mer än en vecka innan jag hade oskyddat samlag med min pojkvän som då var bortrest. Eller, så missade jag en tablett i rusta halvan av vecka 2 på tablettkartan, i så fall gick det ca 3-4 dagar innan jag hade oskyddat samlag. Har dock läst att i vecka två är risken mindre för graviditet om man missar en tablett. Ringde um som knappt kunde förstå svenska (jobbigt nog, bör de inte förstå?) hon sa att det var lugnt, jag kunde missa tablett någon gång då oxh då med prionelle, vilket de inte skrivit i bipackssedeln utan så var det bara sa hon. När jag ätit prionelle i tre veckor bytte kag till cilest, utan uppehåll, vilket jag tog en vecka och sedan hade jag uppehållet och mensen kom. Men denna gång är den riktigt segdragen, brukar blöda mycket andra och tredje dagen sen blir det mindre och mindre. Men denna gång var det inte speciellt mycket, det var någon eftermiddag andra och fjärde dagen det kom mycket. Nu, 7 dagar efter jag tog sista tablett innan uppehåll, kommer det fortfarande tunt ljust blod när jag torkar mig. Kan detta vara pga att jag bytt ppiller eller borde jag ta grav test? Um har man såklart inte fått tag på, de är på semester..

Chestnut
0

Kan mycket väl bero på pillerbytet men är du osäker så ta ett test för säkerhetsskull.

Med vänliga hälsningar
Chess