Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: pms
Läst 11424 ggr
Cazzos
0

Vad gör ni åt humörsvängningar?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har inte fått min första mens ännu men jag får rejäla humörsvängningar som kommer från ingenstans.

Typ som tidigare idag, så hade jag vårullar i ugnen och när jag tog ut dem så var de fortfarande kalla, och jag blev skitsur och slängde in dom i ugnen igen och värmde dem lite till.

Vad gör ni åt humörsvängningar? Några tips?

Jag kan också bli jättesur över ingenting och sen när saker inte går som jag vill så blir jag ännu surare och börjar gråta tillslut. Obestämd

Det är knas det där. Jag är en ganska glad person men när jag får humörsvängningar så blir jag verkligen rosenrasande om saker och ting inte gör som jag vill eller om typ jag inte kan få in min fot i skon och jag har bråttom, då så blir jag skitsur och stannar hemma istället.

Miowi
0

Åh sånt är inte kul, mitt humör har blivit ännu häftigare sen jag började med p-piller. Vet att mamma testade någon naturmedel som skulle hålla hormonnivån jämnare, har jag för mig, men har ingen aning om vad det var för något!

Cazzos
0

#1 Vad brukar du göra åt dina humörsvängningar?

Bamse 08
0

Tror faktiskt inte det finns något att göra humörsvängningarRynkar på näsan

Jag vet att de är skit jobbiga när man kan bli arg/ledsen för inget

Folk i sin omgivning får stå ut Flört

What doesn't kill you makes you stronger.

Miowi
0

#2 Ibland känner jag mig väldigt ledsen, då är det enda sättet för mig att bara gråta ut. Om jag är sur kan jag inte riktigt styra det, antingen ser jag till att sitta själv i mitt rum så jag inte fräser åt mina föräldrar. Skulle jag råka fräsa åt dem så går jag iväg, andas ut och sedan går jag upp och ber om ursäkt. Föräldrarna vet ju att man är en hormonfylld tonåring, okej ens pappa kanske inte förstår.

Finns ju inte så mycket att göra än att förklara.

Cazzos
1

En av mina lösningar kan vara choklad, choklad, choklad.. Skrattande

Bamse 08
0

#5 fast man ska ju inte äta för mycket chokladFlört

What doesn't kill you makes you stronger.

Cazzos
0

Haha nä men lite choklad lättar på humöret en snabbis iallafall Glad

StickyKitten
0

Jag tror helt enkelt man lär sig att hantera det Glad Man lär sig att det handlar om just humörsvängningar och att man inte behöver agera på känslorna, utan att det går över.

Karmatarerskanise
0

I tonåren kan man ha det riktigt jobbigt med humöret, tack vare alla homroner som rusar runt.

Man får försöka behärska sig. Blir det alldeles för jobbigt kan man kontakta läkare och se om de har några tips.

Miowi
0

#9 Det är hemkt! Ibland sitter man och gråter fast man har allt man kan önska sig, galet!

[swiss]
0

Ja, jag har nog blivit mycket värre sedan jag började med p-piller, jag kan vara både sur och gråta utan någon större anledning och ibland vet jag inte ens själv varför. Hmm, kanske dags att byta sort på p-pillrena igen.
Jag är inget vidare bra på att hantera humörsvängningarna, för tidigare i tonåren har jag inte haft så stora svängningar, men jag ska försöka bli bättre på det, så blir det roligare för alla. :)

Fridaaaa
0

Jag vet inte riktigt hur jag ska få bort eller minska mina humörsväningar dem är jobbiga både för mig och pojkvännen.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Inaarah
0

Hamnar ofta i samma situationer som du, TS, och då brukar jag försöka ta mig samman helt enkelt. Men några andra, mer konkreta saker jag brukar ta till med är att sätta på en låt så jag får tankarna på annat håll, svära en ramsa tyst för mig själv, ta ett glas vatten eller gå en liten vända i rummet. På det sättet sysselsätter jag mig snabbt och brukar på så vis snabbt glömma av vad som gjorde mig så upprörd bara en liten stund innan.

MissInAction
0

Usch det är ett helvete med humörsvängningar Rynkar på näsan både för oss själva och för de andra som råkar drabbas av det. 

Mitt bästa tips är att kolla in LCHF eller lågkolhydratkost. Det är naturlig kost för människan och den påverkar hormonerna till "normaltillstånd" eller vad man ska kalla det, och många säger sig ha blivit jämna i humöret. Och även extrema fall som exempelvis epileptiker och autistiska personer blir hjälpta av det. Verkligen värt att kolla in alltså.

http://kolhydrater.ifokus.se/
Här finns information för nybörjare och redan invigda, samt många intresserade och kunniga människor som hjälper till och svarar på frågor Glad

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

RuiXue
0

Jag gråter oftast när mitt humör svänger. Brukar sitta och gråta och krama en gosedjurs panda eftersom min sötnos är så långt bort som han är (USA).

Jennie

Fridaaaa
0

#14 Min mage fixade inte LCHF, för mycket "fett". Så kan inte köra på det :(

MissInAction
1

Aj då Obestämd Hur lång tid gav du det?
Det finns ju fett i olika former, exempelvis i avokado, nötter, fisk, ost, grädde, smör, såser… det behöver inte vara det där dallriga fettet som många tänker på. Sen kan man ha övergångsbesvär som för det mesta ger sig. Kanske kolla in stenålderskost mer då? Det är också lågkolhydrat fast inte lika mycket fett, och inget mejeri. (Kan i en del fall vara just mejeriprodukter eller alla spår av spannmål som magen reagerar på och då måste man utesluta allt sånt)

Kluring om Ryssland

Fridaaaa
0

#17 Hmm.. körde det 2 veckor tror jag, men kunde inte mer sen, då jag var körd i magen.

pyromanen
0

Regelbunden motion är det som funkar bäst på mig. Är det riktigt illa behöver jag bara ta min 5 km joggingrunda sen är jag snäll, go o glad igen. Och tar jag motionen i förebyggande syfte varannan dag då blir det alldrig så illa. Dessutom ger det mig mer ork, mindre mensvärk, mindre inflammationer, väl fungerande mage, mmm.

MissInAction
0

Mm motion är sällan fel.. det gör så mycket för välbefinnandet. Man gör det i sin egen takt och efter vad man orkar och känner för Glad

Kluring om Ryssland

ChallisQ
0

Hej!

Jag hade mycket humörsvägningar och mådde inte så bra i samband med mens förut. Jag har även PCO. Allt det här blev otroligt mycket bättre när jag började använda en kräm med naturligt progesteron, ProgesterAll Glad

Man smörjer sig med en liten klick morgon och kväll (från ÄL till mens), på ställen med tunn hud.

[RMSLiners]
0

Jag har sällan humörsvängningar, någonsin. Men det sker väll att jag kan bli lite sur under en kortare stund ibland när mensen kommer men som sagt det är inte vanligt. Vad jag gör åt det är att hoppa på yoga mattan eller sätter mig på ett träningspass och tar bort frustrationen på så sätt. Sen tränar jag också vanligen 5-7 dagar/vecka året om, extra mycket och länge kalla dagar och vintertid och då triggar jag väll mig själv för att verkligen ligga i och ta ut mig. Träningen blir som en boxningssäck man bara vill mörda. Flört

PogoPedagog
0

Mitt tips är att bli gravid:P I vanliga fall är jag helt labil innan mens OCH runt ägglossning. Så det är helt underbart att vara gravid och ha ett jämnt humör, har inte en enda finne dessutom, har inte hänt sen jag var 11.

Annars brukar jag överreagera, svära och skrika och kasta saker. Då känner jag mig löjlig och lugnar ner mig snabbt.