Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: off-topic
Läst 8934 ggr
Emelie-E
0

Gå på toa när man druckit?

I ca ett år nu har jag haft svårt att kissa med folk i närheten när jag druckit alkohol. Ingenting som har stört så där jättemycket, då det bara är att be dem att gå en bit bort.
Men idag tog det tvärstopp. Fick sjukt ont i magen och jag försökte gå på toa en 3-4 gånger men det gick inte. Tillslut var jag tvungen att åka hem.

Är det någon mer som har haft problem med att gå på toa när ni druckit?

elyse
0

Inför andra eller med stängd dörr? Jag har inget problem med något av dem! ^^

Forced
0

Haha när jag o mina vänner går på krogen eller liknande så mosar vi alltid in typ 6 pers på toan när vi ska på toa haha xD - Såå, inga problem.
Men jag kan inte göra det när jag är nykter :P

Kan du inte bara be om att få gå in själv? :)

Emelie-E
0

Jo, jag brukar gå in på toa själv. Men igår tog det helt stopp.. Kunde verkligen inte kissa. Fick så sjukt ont så jag var tvungen att åka hem och missade Drängarna när dem skulle spela. Riktigt tråkigt.

Det har liksom bara blivit värre. Från att kunna kissa med andra inne på toaletten till att inte kunna det utan måste vara själv till att man inte kan kissa alls.

Forced
0

Men om du går in ensam på toa drar på vattenkranen lite så du hör hur de rinner typ , kanske släcker lampan oc tar det helt lugnt. Ta djupa andetag o slappna av (låter som om du ska meditera haha)
Det kanske hjälper då? :) Och prova o gå på toa oftare, väntar man för länge kan det "låsa sig" så gå direkt när du känner att du måste nästa gång.

Aviendha
0

Ajaj, inte bra alls. Alkohol förhindrar utsöndringen av ADH, ett hormon som normalt sett ser till att vi inte avger så mycket urin (för att spara vätska) så det är ju därför vi blir kissnödigare av alkohol, att hålla inne med det är knappast bra för urinblåsa eller njurar skulle jag tro.

Jag vetinte vad du ska göra åt det, egenterapi på något vis kanske? Vatten på, musik i lurar…

Saga85
1

Ibland kan det underlätta att sätta sig åt fel håll, dvs gränsla över toastolen så man stirrar in i väggen bakom toan. Har hört det som tips om man är på väg att få urinvägsinfektion då detta ska underlätta att tömma blåsan helt. Det skadar ju inte att prova.

ChristineL
0

Jag har inga problem alls, får springa på oa hela tiden när jag har druckit tycker jag :P

Men det där kanske är något du kan kolla upp hos läkare?

Tina-A
0

Jag har aldrig haft problem med att ha andra kompisar inne på toan med mig när jag drukit (eller är nykter). Har jag drukit har jag även gått på toa tillsammans med främmande tjejer.

Har det hänt något speciellt som fått dig att tycka det är jobbigt? Någon som tittat snett, någon som sagt något, skrattat? Även om det är en liten skitsak så kan ju säkert något litet göra att man plötsligt inte längre vill ha andra inne, och sedan inte heller vilja att andra är utanför i närheten. Jag tycker du ska försöka att sätta vattenkranen på max, sätta musik i öronen, blunda eller släcka eller vad du behöver, kanske sätta dig åt fel håll eller något annat och låta det ta den tid det tar helt enkelt. Måste du sitta i 10 minuter så sitt i 10 minuter.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Emelie-E
0

Tack för alla tips =) Det kan hända att jag blev för stressad sist så det låste sig helt enkelt. Och att det gjorde så ont gjorde det mycket värre.

Men som sagt, tack för alla tips, ska testa nästa gång om det blir så igen =)

[Tassy]
0

Jag var lite nojjig ett tag med kissandet (då nykter och ganska mycket yngre än vad jag är nu, men iallafall :P)  jag gjorde som så att jag la en tuss med papper först innan jag kissade (undvek skvalpandet) och så satte jag mig lite på sidan så det inte skvalade rakt ner eller hur jag nu ska förklara :) (det är ju inte alltid vattenkran finns inne i toabåsen på t.ex. krogen..) annars på med vattenkranen bara. Sitt i godan ro, intala dig att de finns väl fler toaletter som dom andra kan gå på (för det gör det ju nästan jämt?) ofta kan man inte kissa om man vet att fler behöver gå.

Forced
0

#10 Haha sådär gör jag alltid när jag går på toa :o ;)
Hatar när det hörs .. hehe

RuiXue
0

Jag dricker inte alkohol. Men vad gäller offentliga toaletter så har jag inga problem med det bara de är städade. Behöver jag gå på toa så går jag på toa. Det enda som kan vara lite pinsamt är om man fiser högt på toan när man sitter därFörvånadSkrattande

Slappna bara av och sitt så länge du behöver. Att gå på toa är det naturligaste i världen och alla gör det oavsett om de har spoltoa eller bara hukar bakom en buske eller sten.

Lägg papper i toan om du inte vill att det ska höras vad du gör. Använd vattenkranen om det finns, eller sitt helt enkelt och låtsas som om du hör vatten som droppar eller ett vattenfall- då kommer du inte kunna hålla dig^^

Jennie

Juliasundstrom
0

Jag vet att inlägget är gammalt, men guuud vad skönt att jag inte är ensam om detta haha!

Medarbetare på Skolios Ifokus.

Emelie-E
0

Det har fortfarande inte blivit bättre efter dessa år. Kan inte ha med någon in på toa alls längre och jag måste pilla med telefonen om jag ska kunna kissa alls :P Tur man inte dricker så ofta som man gjorde då :P #13 så du har det likadant? Har det alltid varit så eller något som bara dök upp som för mig?

Juliasundstrom
0

För mig har det nog alltid varit så! Dock kan jag inte kissa även om personen inte är med mig inne. Jag kan sitta på toa i säkert 30 min innan jag kan kissa och inte är det lätt att göra det på krogen när alla står utanför och bankar och vill in hehe.

Emelie-E
0

#15 precis som mig då. Jag måste ha med mig telefonen och sitta och pilla med den för att släppa tankarna om att jag måste kissa. Har du testat det? Ha något annat att fokusera på så att säga.

Juliasundstrom
0

#16 Jag brukar också göra det och det kan hjälpa ibland. En gång blev jag så frustrerad att jag började gråta och då kom det också. Helt knas haha så sist tvingade jag min kompis att få mig att gråta så att det skulle funka!

Karmatarerskanise
0

#17 hur får man en kompis att få en att börja gråta? :)

Juliasundstrom
1

#18 haha det är inte lätt må jag säga. Resulterade i skratt och sen gråt av frustration :)

[Herr Dunderbar]
0

Kan ju säga att detta är inte bara kvinnor som har svårt med.
Jag kan heller inte kissa när någon annan är nära mig.
Hatar att stå vid pissoaren när det står ett gäng andra män, runt mig och kissar de med.

Jag går alltid in i ett bås och försöker kissa, men även där kan det vara svårt. När jag hör hur någon gubbe eller man, sitter i båset intill och bajsar.
Det bästa är att gå på handikapptoaletterna, för det är oftast inget bås, utan där man kan sitta i lugn och ro och kissa.

Japp, jag är man, sitter helst ner och kissar, då är jag säker på att inget hamnar på ringen.

Karmatarerskanise
0

#19 Hehe :P