Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettfysisk-hälsa
Läst 20183 ggr
Banankaka320
3

Kula i armvecket

Igår kväll såg jag ett liiitet blåmärke/rodnad på mitt armveck på min vänstra hand, kände på det och det var inget i. Idag har jag en stor kula där som är typ 1.5 bredd och lång, den är lite öm om jag rör på den. Går inte att flytta och jag kan klämma den utan att det gör ont, det syns ingenting utanpå heller. Vad kan de vara? En körtel? 
(Precis haft mens, om det är hormoner som håller på)
Sen kan jag inte låta bli att tänka på cancer eftersom jag har tagit mediciner som kan framkalla cancer som biverkning Foten i munnen

(Skriver här ifall det kan ha något med mens och hormoner att göra :))

Chestnut
0

Armveck eller handen? Armvecket sitter ju på armbågens insida…

Ring 1177 om du känner dig orolig, annars skulle jag själv bara hållt koll och kontakta VC ifall den växer, blir rodnat igen eller börjar göra ont.

Med vänliga hälsningar
Chess

Banankaka320
1

Ja de är på armbågens insida. Läste lite på Google om en tjej med liknande och vc sa åt henne att vänta en vecka ch se om de förändras. Så jag går till vc om en vecka :D

hus-musen
0

Jag skulle inte vänta, det kan vara en svullen ven efter en blodpropp i värsta fall. Gå till läkare och be dem titta på saken.

Qui dormit, non peccat

Banankaka320
0

Men då skulle de väl göra ont i hela armen? Är bara öm på kulan :/

hus-musen
0

Näe det behöver det inte göra ont i hela armen, det kan göra ont bara på stället.

Qui dormit, non peccat

Malinolsn
0

Cancer ska inte göra ont, har jag hört. 
Eller ja, självklart gör det ju ont om en tumör sitter på ett olägligt ställe, t ex vid någon nerv.
Men själva tumören ska inte göra ont.

Däremot kan det vara som #3 sa, så sök upp en läkare snarast!
Lycka till :)

Banankaka320
0

Var på vårdcentralen, de sa att de är en blodansamling efter blodprov. (i början av maj stack dem nålar i mig.. Men ådrorna var väl känsliga efter typ 5stick.)

Banankaka320
0

Vill uppdatera… 
Det var INTE blodansamling jag hade, en varböld, stafylococcer som äter på såret/huden. Först antibiotikatabletter i 10dagar, återkommer 4 dagar efter, de tömmer och ger mig antibiotikadropp. Bölden tillbaka igår, inlagd på akuten och fått 3 antibiotikadropp och nya tabletter. Ute idag och hoppas på det bästa!

hus-musen
0

#8 Å fy fasiken! Tur att du kollade upp det då.. Håller tummarna för att du blir av med eländet snart!

Qui dormit, non peccat

hjartelyckanskaniner
0

Usch! Hoppas det inte är som med en kaninhoppare! Hela hennes ben är fullt av bölder. Halva benet är i princip bortopererat! Börja med ett skavsår från blöta ridbyxor och nu har hon ett 10x10cm stort öppet sår, två små och ett mellanstort på baksidan av låret. Iofs böldpest hon har. www.boldpest.blogg.se

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

Banankaka320
0

Gah prata inte om bortopererade kroppsdelar, hela familjen gör redan det >.

hjartelyckanskaniner
0

#11 varför gör de det?:o

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

Banankaka320
0

#12 Man kan ju behöva ta bort armen om det är resistenta bakterier som ingen medicin tar. Men det har blivit mycket bättre idag, ska in på onsdag och då ska de kolla till den :)

Dem vill skrämma mig så jag tar de på allvar för jag har en tendens att stanna hemma tills jag blir jättesjuk ..