Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 4792 ggr
Faweye
1

Konstiga flytningar

Helloo

Jag har nästan alltid haft flytningar. Har gått hos gyn som skrivit ut antibiotika 2 ggr pga "överflöd av bakterier". Detta är dock ngt jag själv inte märkt av förutom att jag hade ganska mkt flytningar, dock genomskinliga o inte så värst märkbara för mig.

Nu på senare tiden har jag fått tjocka flytningar o ganska mycket. De är helt vita/biega. När jag använder mina knipkulor så fastnar det 2-3 större klumpar när jag tar ut dem. De luktar surt, men inte som rutten fisk eller vad man säger att det kan lukta. De är inte gryniga.

Ngn som har eller haft ngt liknande? Kan jag försöka göra ngt själv innan jag går till gyn? :)

[Devya]
0

Hmmm, jag har själv alltid haft väldigt mycket flytningar (måste ha trosskydd hela tiden tills jag får min mens då jag får byta till bindor istället). Jag har aldrig tänkt att något skulle vara fel på mig eftersom flytningarna luktar inte illa på något sätt utan har en mer svag syrlig fräsch lukt (om man ens kan säga så).

Om det börjar lukta så att det är väldigt surt så kan du ju alltid ringa hälsovårdaren och fråga om saken. Det ska ju inte lukta illa. Väldigt svårt att ge råd då det handlar om lukter. Konsistensen och färgen som du beskriver verkar väl inte vara så onormala, så länge de inte är gryniga.

Det kan förstås handla om en obalans i pH-värdet och då kanske du kan testa på Lactal. Själv har jag aldrig använt det men det står att man kan även använda det i förebyggande syfte, så det borde inte vara några farligare saker. Men som sagt, ring först och kolla. :)

PogoPedagog
1

NÅgra  saker man kan prova är.

Sova utan underkläder

Bara ha underkläder i bomull som andas och inga tajta byxor

Inte raka sig så skyddar och luftar håret

Inte tvätta för mycket eller med tvål

Men allt det här är ju grundläggande så det vet du säkert redan.