Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 3682 ggr
Frogge33
0

Mellanblödning eller?

Hej,

Jag började äta nya minipiller (Mini Pe) för 18 dagar sen. Jag började på mensens första dag, och mensen höll i sig i cirka 6-7 dagar. Nu i lördags, d.v.s cirka en vecka efter mensen slutat, fick jag en ny blödning. Jag tänkte är det en mellanblödning? Har aldrig haft såna problem förr, inte när jag inte åt p-piller över huvud taget eller när jag åt Exlutena (fast då förvann mensen helt) Det enda soom har hänt är att mensen kommit redan två veckor efter den förra, men då har det jämnat ut sig genom att nästa kommit efter fem veckor.

Det blödde väldigt lite, liksom som att det nästan bara blödde när jag gick på toa. Blödningen höll i sig lördagen, söndagen och sen även idag, fast efter att jag tränade runt kl. 5 så har det inte blött något mer. Men är inte säker på om det kommer att fortsätta blöda.

Är det en mellanblödning eller en väldigt kort "felplacerad" mens?

Ifall det är en mellanblödning, hur länge kan de hålla i? Har nämligen aldrig haft en förut.

Förlåt om det blev rörigt, vill bara skriva allt på en gång!

Väldigt tacksam för svar! Glad

// Matilda

hus-musen
0

Låter som en mellanblödning, inte ovanligt att man får sånna som biverkningar av hormoniella preventivmedel. Kan vara allt från en dag till någon vecka och ändå vara normalt.

Qui dormit, non peccat

Frogge33
0

Mmm det var det jag gissade på. Blödningen är över nu så en mellanblödning var det nog.

// Matilda