P-piller och bröstcancer
För ett och ett halvt år sedan drabbades min moster av bröstcancer och för ett halvår sedan fick min mamma konstaterad bröstcancer. Mamma är med i utredning om hon har den ärftliga genen, men det dröjer ända tills november för att få ett svar.
Jag satt och läste igår om olika preventivmedel och blev lite rädd när jag läster om p-ring, som jag har varit ganska "intresserad" av att prova. Då står det att om någon nära släkting haft bröstcancer skall man undvika hormonella preventivmedel överhuvudtaget!
Äter p-piller nu men mår inte så bra av det så jag vill prova något annat, därför läste jag om p-ring. Visst, risken är väldigt liten MEN när jag sett min mamma och min moster så är det INGET jag vill gå igenom. En liten risk är även det en risk.
Så vad finns kvar för mig?
Kopparspiral- som man kan få jätteblödningar av och som de helst av allt inte sätter in på människor som inte fått barn (vad jag förstått)
Pessar- Som de är lite "jobb" med, med att ta ut och in och man inte kan vara "spontan" med
P-dator/räkna ut ägglossnig- Känns ganska osäkert i och med att man inte använder något skydd alls och p-dator är dyrt.
Vet egentligen inte vad jag vill med inlägget mer än att bara få skriva av mig, kanske finns det någon som har någon erfarenhet?
Sitter halvt i din sits, jag bildar proppar i lungorna så fort jag får förhöjda halter av östrogen i kroppen vilket de flesta preventivmedel innehåller. Jag har inte ens orkat sätta mig in i djunglen utan kör med kondom. Men tar gärna del av de svar du får.
Sänder även styrkekramar till dig och lyckönskningar till mamma och moster att det ska gå bra 
Min mamma har också haft bröstcancer och när jag tog upp det på ungdomsmottagningen så bekräftade dom det här om p-piller och jag skulle genast sluta med dom. Däremot gick minipiller bra så det har jag ätit sen dess :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Minipiller är tyvärr inget för mig! Är tyvärr alldeles för slarvig, det är knappt att jag kommer ihåg mina p-piller (som jag slutat med denna månad).
FÖr mig lutar det åt cervix pessar faktiskt! Läste på om det och det låter som det skulle kunna funka bra för mig. Någon som har använt det?