Kvinna iFokus

Kvinna

Etikett: preventivmedel
Läst 5215 ggr
Miowi
0

Hur fort försvinner hormoner?

Har funderat mycket på om mina ppiller bidragit till mitt otroligt irriterande, och ledsna, humör på sistone. Nu tog jag sista tabletten senast i torsdags, dvs 3 dagar sedan, för att ha en veckas uppehåll - och känner mig plötsligt otroligt lycklig utan anledning. Kan det vara så att det nu är mindre hormoner oxh därför är jag "mig själv" igen eller är det bara alla smärtstillande efter operationen som talar? Hur fort märker man skillnad om man slutar med ppiller? Tar prionelle.

ettlitetalias
0

Jag kände mig ganska glad och lycklig första dagarna, men sen har det varit en stegvis bättring över hela 6 månader innan jag helt var migsjälv igen! De första dagarna känns allt så underbart och lätt och huvudet känns så mycket klarare, men det kommer motgångar då och då när hormon som lagrats i fettcellerna frigörs (t.ex. om man går ner i vikt som man ofta gör när man slutar med pillren). Men i genomsnitt så brukar det ta 3-6 månader innan man är helt fri från de extra hormonerna :)

CelsiusT
0

Jag upplever också en förändring inom 3 dagar från det att jag slutar äta pillrena. Dock så kan det ta mkt längre tid innan kroppen är helt återställd.

Medarbetare på westernridning.ifokus

redness
0

Idag är det 4,5 vecka sen jag tog mitt sista piller. Kan känna att humöret är bättre, är inte sur/arg/irriterad vareviga sekund längre. Men förutom det så känner jag ingen större skillnad än. Framförallt inte på sexlusten, den är som totalt bortblåst fortfarande…

Men jag hoppas innerligt på att stegvis bli "mig själv" igen! Har testat så många olika medel nu så aldrig mer hormoner för min del. Ska på tisdag sätta in en kopparspiral, fasar lite inför det och det känns aningen läskigt. Är framförallt orolig för smärtan, och möjligen att även en kopparspiral inte ska passa mig. Men jag får aldrig reda på det om jag inte testar. Glad

Miowi
0

#3 jobbigt det där! Skulle vilja testa och se om jag blir gladare om jag slutar med ppiller, men det är lite svårt när man har kille och kondom inte alls funkar..

redness
0

Samma här! Därför hoppas jag innerligt att kopparspiralen är det som ska funka för mig/oss.

Miowi
0

#5 berätta gärna hur det går sen! :)

PogoPedagog
0

Som för #1 tog det ända uppemot ett halvår innan jag var helt mig själv igen, så ibland tar det tid:(

Tipsar som vanligt om pessar. Inga hormoner eller störtblödningsrisker;)