Att våga eller inte våga
Man lever bara livet en gång? eller? Vad har jag att förlora egentligen? Man kan inte gå omkring och tänka "vad hade hänt om jag hade frågat, tänk om jag hade vågat ta kontakt först.." Tankarna snurrar samtidigt som den blyga sidan av mig smyger sig fram. Förlåt att jag kastar mig in såhär men såhär är läget:
Gick på min syrras skolavslutning förra veckan, hon har under hela året pratat om hur hennes nya musiklärare och jag skulle passa ihop (vi är ungefär lika gamla och båda är singlar). Vi ska tydligenen vara likadana, som kopior fast bara i olika kroppar. Vi ska tydligen vara likadana i sättet, i stilen och ja enligt henne och hennes vänner skulle vi vara det perfekta paret. Detta har gett mig några goda skratt men samtidigt har jag börjat tänka, det var ungefär ett halvår sen min senaste relation, och ja, jag känner att jag är redo för en ny, jag känner att jag vill ha en ny!
Har tänkt lite då och då på denna "musiklärare" o ja tillomed kollad in hans facebook flera gånger för att kolla på bilder på honom (stalker varning!!) Sen vare den där avslutningen,, en vacker och solig dag, och han stod där framme med sin gitarr och sjöng sin egenskrivna sång, Hela kyrkan samt mitt hjärta blev helt plötsligt fyllt med värme och ja, det var helt osannoligt vackert!
NU,ungefär en vecka efteråt kan jag inte sluta tänka på killen och jag känner att jag vill åtminstone lära känna honom. Grejen är att jag inte på någotvis känner honom och det ända sättet att få kontakt med honom är genom just facebook. Hur fasen ska jag göra? vad ska jag säga? Känner att detta är en chans som inte får missas!
Att öppna upp sig sådär inför en främmande människa, o sen få nobben, Suck det är det som inte är så kul, men ja, är det ändå inte värt en chans? hatar denna tveksamhet och äckliga feghet. Ska man gå pang på rödbetan och säga att jag tycker han är väldigt söt? eller ska jag börja med ett tråkigt "Hej, hur är det med dig?" haha fasen asså..
kände att jag behövde skriva av mig nånstans och få lite tips på hur jag ska göra. Vad hade ni gjort? Vad har jag att förlora…? kram
Placerade denna under "killsnack" äre fel får ni flytta påt ;)
Oh det där är svårt, men va tusan skriv och säg hur du upplevde hans uppträdande i kyrkan, att du blev berörd…..sedan får du själv se hur långt du vill gå!
ja mkt bra idé där av silkesnosen! Du har ju världens chans där att få kontakt med honom! Gör så! 
Håller med #1 
Tråkigheter som "hej hur är läget" från någon man inte känner är väl inte så lockande att svara på, så hellre då en komplimang!
Fördelen i det här fallet är att om han skulle visa sig vara ointresserad så känner ni inte varandra och det kommer inte bli jobbigt att umgås/ses efteråt.
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland