Trosskydd vs flytningar
Pga minipillerna har jag flytningar, okej mängd men lukta inte hallon. Så jag har trosskydd sista månaderna. Men tycker det kommer mer och luktar mer. Tvättar livet varje morgon, lufttogrkar, ingen tvål. Sover utan underkläder. Ska man ha skydd eller stänger det in mer? Tips?

Kan ju lukta sämre av skydden, det blir mer instängt av dem och mångas underliv reagerar på det om de har trosskydd för ofta.
Kan även vara minipillrenas fel att du luktar annolunda, det är en vanlig biverkning av hormoniella preventivmedel.
Jag hade nog sett till att ha fräscha bomullstrosor och hellre bytt dem vid behov än haft trosskydd. Alternativt köpt en menskopp som är bättre för underlivet.
Qui dormit, non peccat
Jag tror jag ska skippa dessa skydd faktiskt. Glömde tala om att jag använder inte tajta byxor etc, för de kan även ge dålig lukt m.m har jag märkt sen innan. Har ingen mens så.
Trosskydd stänger in, du ska även låta bli att tvätta dig i underlivet. Kanske ska du testa en liten kur med bra bakterier, från apoteket. Det borde lösa situationen.
#3 Har provat sån där svampgrej ifall det var något sådant men inget resultat. Nepp idag är det utan 
#4 Nej, svampmedel ska man inte använda om man inte har Svamp! Det finns medel som återställer PH balansen- Fråga efter det på apoteket.
#3 Att inte tvätta sig alls skulle jag aldrig kunna göra. Verkligen ofräsht.
#5 Nej, det var sån där ph-sak :)
Tvätta gör jag, men hoppar skyddet.
Tack för era tips!
#6 Okey, varför skrev du svampsak då? :)
#7 Kopplade något i huvudet på bild av reklam så det var vad jag fick upp ;) Lactal var det jag provade.
OK :) Synd det inte hjälpte.
Men om du tycker att detta är ett stort problem kanske du ska fundera över att byta P-medel.
#9 Provat med vanliga piller, har mini pga högt blodtryck sen graviteter. men dem jag provade satte istället sig att spänna sig i brösten så dem var ömma, gick inte ligga på magen ens. Sen hade inte den läkaren fler alternativ..
Kan infa om att sedan jag slutade rengöra med vatten o produkter o bara städar lite med handen( vet att det låter märkligt, men det bästa enligt gyn med), så har mitt underliv bara blivit bättrre, luktar kanonfräscht, mindre flytningar..japp kanon! men jag var tvungen då mitt underliv inte tål tvätt.
Hur städar man med handen utan vatten eller produkter?
hahha, tar bort o rensar liksom, du är ju naturligt fuktig….fasen vet hur jag ska förklara det …
Låter bara konstigt tycker jag :) Men gött att det funkar för dig!
hahha mm, genant värre att skriva liksom, men supertacksam att "underredet" äntligen börjat fungera! 
Testa att smörja in dig med olivolja.
Man ska vara väldigt försiktig om man ska tvätta underlivet. Inte några starka tvålar och absolut inte parfymerade sådana. Viktigt att hitta en tvål med rätt pH-balans. Lactacyd är bra, men använd inte tvål för ofta.
Jag brukar duscha varannan dag och då spolar jag lätt med ljummet vatten och "drar" lite med handen så det kommer åt att spola. Inte ingående utan bara en snabb ren-spolning. Sedan tar jag max 1 gång/vecka och tvättar av med lactacyd-tvål, men på ungefär samma sätt, lätt och snabbt utan att gnugga in eller så.
Fungerar jättebra för mig och prolem med lukt och flytningar har försvunnit sedan jag slutat tvätta mig så noga.
Medarbetare på westernridning.ifokus
Tack alla :)

Om det luktar rutten fisk så kan du få tabletter av läkare.
Behövs ingen gynundersökning eftersom det bara kan vara en sak som luktar rutten fisk och det är Bakteriell vaginos.
Hoppas att det styr upp sig för dej i alla fall