Kliar runt p-stav
Jag stoppade in en p-stav i armen för snart 4 månader sen. Det har inte vart något strul med den alls (förutom att jag var ett monster dom första veckorna innan jag vant mig vid den) fram tills nu. Senaste veckan har det börjat klia runt om den, inte runt ''hålet'' som dom stoppade in den i utan andra änden som är upp mot armhålan. Det kliar ju inte helt galet mycket så att jag blir tokig, men det kliar i alla fall.
Någon som vart med om det innan?
Små stjärnor lyser också i mörkret.

En vanlig biverkning av p-stav, just kliandet. Kan även bli inflammerat och rött om man har otur.
Qui dormit, non peccat
Men är det normalt så här långt efteråt instoppandet? :(
För nu när du säger det så är jag lite röd runt om den som jag inte sett innan, typiskt.

Ja du kan ha stött i den tex eller klämt den på något vis, en irritation kan uppstå långt efter insättandet av staven. Likaså en allergisk reaktion behöver inte uppstå omgående.
Men oftast går det över efter ett tag, försök låta bli att klia iaf så du inte irriterar den mer. Funkar inget så kan du behöva ta ut den och sätta in den på ett nytt ställe :)
Qui dormit, non peccat
Ja jag har verkligen försökt låta den vara, den kliar bara ibland och inte hela tiden. Vi får hoppas på det bästa helt enkelt, tack för dina svar :)