Börja äta nya minipiller, när som helst?
Tänkte på det här med att man ska börja äta nya minipiller på mensens första dag. Jag har nämligen slutat med mina gamla minipiller (Exlutena) och har nu nya som jag ska börja med. Med Exlutena försvann min mens totallt, fast eftersom att jag endast åt dessa i två månader så missade jag bara en mens. Min mens skulle ha börjat nu i veckan, men antingen är den försenad eller så kommer den inte alls. Skulle ju vilja börja med de nya (Mini Pe) så fort som möjligt. Så jag tänkte att om mensen är förenad mer än två veckor, kan man då börja med de nya ändå? Fast självklart om mensen inte kommer i tid så gör jag ett graviditetstest. Har hört att man kan börja, men då behöver använda kompletterande skydd under första veckan. Stämmer detta?
Planerar på att ringa till ungdomsmottagningen om min mens inte skulle börja, och höra vad de tycker också. Men som sagt jag skulle vilja börja så fort som möjligt.
Tacksam för svar 
// Matilda
När man börjar med minipiller är det skydd en vecka som gäller om man inte börjar på mensens första dag, så det borde väl vara samma sak i ditt fall :)
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram