Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettpreventivmedel
Läst 3387 ggr
Lynxkissen
0

P-piller och blodproppar?

Nu är det såhär att jag har ätit P-piller i ca 1,5år. Något som heter Alternova. Barnmorskan sa att det skulle vara typ som neovletta. Nu har jag precis fått kontakt med min riktiga familj och fick då reda på att den delen av släkten har jätteproblem med blodproppar. Faster och farmor har haft det vad jag vet, och kusinerna får inte äta vanliga P-piller. Jag har inte vetat detta tidigare. Är det farligt för mig att äta min Alternova…?

Chestnut
0

Ta kontakt med barnmorskan så får denne göra en individuell bedömning.

Jag har länge inte fått äta kombinerade p-piller pga en möjlig tidigare propp men nu när vi har den samlade bilden får jag det, bara att jag är extra vaksam på symptom och även barnmorskan håller extra koll.

Med vänliga hälsningar
Chess

AngelicamedC
0

Min pappa fick blodproppar här förrförra året och när jag ville sätta in p-stav fick jag först pröva mini-piller och nu sitter staven i iaf.

Prata försäkerhetens skull med barnmorskan. För jag har för mig att jag hade Neovletta när jag var yngre.

hus-musen
0

Neovletta ska man inte äta iomed blodproppsrisken.

Alternova är en tillverkare, inte namnet på tabletten. Du äter säket Abelonelle som innehåller samma ämnen som Neovletta. Så är det stor risk så hade jag personligen inte ätit dem utan tittat på andra preventivmedel. Visst är risken liten men ändå.

Qui dormit, non peccat

Lynxkissen
0

Tack allihopa flr era svar. Ska prata med barnmorskan och se vad hon säger.