Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettung-kvinna
Läst 3355 ggr
[Northbridge]
0

Jag ljuger :/

Jag har börjat ljuga jätte mycket. Helt ärligt talat!
Tycker att detta är hemskt, och så fort jag är orolig för något så hittar jag på en ursäkt. Detta kan ske framför kompisar & familj, vilket jag får stor ångest utav.

Idag t.ex, ljög jag för min kompis om min pojkvän. Det jag sa, stämde inte alls och nu har jag ångest. Jag kan inte nu, i efterhand säga att jag ljög, utan har sagt att jag faktiskt ska göra slut med honom.

Det känns inte alls bra detta.. :c Hur slutar man?

Mitralis
3

Tänk efter före och gör en konsekvensanalys över vad det kan få för följder. Alla ljuger lite ibland, men om det skadar dej eller andra så är det inte okej.
Har tyvärr inga bra tips att komma med, men tänk på att de flesta antagligen märker att du ljuger, antingen medans du gör det, eller efter.

Det är ju i alla fall bra att du själv har uppmärksammat det hela så att du kan jobba på att får bort det beteendet Glad

Hoppas att du får några bra tips här i tråden.

Viccan92
1

Jag gjorde det med ett tag. Det var då jag mådde otroligt dåligt. Det som hänt nu som gjort att jag slutat är att jag mår bättre helt enkelt. Sen så är det ju viktigt för både mig och min pojkvän att vi alltid talar saning för att vårt förhållande ska funka.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast